Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Frågor

Featured Replies

Publicerat

Hej hopp...några frågor som säkert varit uppe,men hittar dom inte..

Får jag skjuta en skabb räv var jag vill även från bil om jag ser en?året om osv

Om jag ej har vägar att följa och har ett utskifte insprängd får jag gå med bössan på andras marker då?

Om jag anser min hund är i fara och har gevär på ryggen får jag gå över markgränsen självklart med brytet gevär för att koppla undsätta? om Nej-får man som vissa påstår lämna bössan på markgränsen och ränna efter? hur lagligt låter det???

När jag tankar bilen hur ska jag kunna förvara geväret på ett vettigt sätt då man alltid självklart har den i delar?man ska juh in och betala..

Vad gäller om jag flyger och mitt gevär försvinner för tex Sas som jag flyger med,vem bär ansvaret?

Trevlig helg

Publicerat

Hej!

Vi tar dem en och en:

1. Vilt som är så skadat eller sjukt att det av djurskyddsskäl bör avlivas får dödas, även om det är på annans mark eller med annars olagliga jaktmetoder. Omman tar sig den rätten måste man alltså i efterhand i varje enskilt fall motivera att den var nödvändigt, och helt säker kan man inte vara förrän i efterhand då en veterinär kunnat undersöka djuret och avge ett utlåtande...

2. Om det inte finns en väg i på din mark får du gå över annans mark kortaste lämpligaste väg, med bössan bruten/oladdad/nedpackad och med hunden i koppel. Sedan rekommenderas att meddela grannarna i förväg så de vet om vad du gör.

3. Normalt sett få du inte gå in med vapen och leta efter din hund. Vapnet skall inte lämnas i skogen utan lämnas till kamrat (med lånelicens) eller läggas i bilen och låsas in samt ta med vital del.

4. Som på 3 skall du lägga vapnet i bilen och ta med vital del in på macken.

5. Den som tar hand om egendom åt annan ansvarar för det normalt sett, men kolla i SAS resevillkor och se vad som gäller.

Mvh

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.