Publicerat December 4, 200916 yr Jahapp då har man reggat sig för den kommande vargjakten återstår att se vart det kommer att sluta passade även på att regga mig för lojakten mens ja ändå var i farten Mvh Mats.
Publicerat December 4, 200916 yr Tycker det är helt sjukt att man ska vara tvungen att registrera sig. Jag skulle tippa på att många "naturorganisationer" är intresserade av att lägga vantarna på det där registret.. Ger det 3månader innan listan med alla jägare och liknande är ute hos vargvännerna. Det leder väll som vanligt till sabotage och mordhot osv...
Publicerat December 4, 200916 yr Tycker det är helt sjukt att man ska vara tvungen att registrera sig.Jag skulle tippa på att många "naturorganisationer" är intresserade av att lägga vantarna på det där registret.. Ger det 3månader innan listan med alla jägare och liknande är ute hos vargvännerna. Det leder väll som vanligt till sabotage och mordhot osv... Förstår hur du tänker men vargen är nog inget vilt som en nybliven jägare med färsk jägarexamen skall ge sig ut på.
Publicerat December 4, 200916 yr Förstår hur du tänker men vargen är nog inget vilt som en nybliven jägare med färsk jägarexamen skall ge sig ut på. Varför inte det? Ska väll inte vara något annat än att träff i träffområdet. Skulle nog tro att vildsvinsjakt med hund är betydligt "knepigare" och där är det ingen vad vitt jag har hört som har avrått någon. Men till huvudfågan. Det vette f*n om jag ska regga mig, inte än i alla fall. För blir tilldelningen 20 vargar i hela landet så är det hån mot varglänen. Men sen så är jag inte säker på att om det blir 40 vargar att vi lyckas skjuta det.
Publicerat December 4, 200916 yr Förstår hur du tänker men vargen är nog inget vilt som en nybliven jägare med färsk jägarexamen skall ge sig ut på. Vad tror du, är du lite inne på samma spår som mig? Känns rent spontant som att den där listan kommer hamna i fel händer och vad kommer då ske? Vad gör listan egentligen för nytta? Det är ju inte så att man skriver upp sig på listan och sen måste bli godkänd av NVV eller liknande, således hindrar ju inte listan någon från att jaga varg? Det är bara skriva upp sig nybörjare som hovjägare och börja jaga.. Näfyfan jag är bra skeptisk till listan, kan inte komma på en enda anledning till varför dom ska ha den? Tycker det borde vara som björnjaken, man ringer på morgonen och kollar hur många det finns kvar på tilldelningen, skjuter man så ringer man besiktningsmanen och sen är det klart..