Publicerat December 5, 200916 yr HEJ Någon som har erfarenhet av HK halvautomat? Funderar på att köpa en sådan.
Publicerat December 5, 200916 yr HEJNågon som har erfarenhet av HK halvautomat? Funderar på att köpa en sådan. Hade tidigare en 700 (tror jag att den hette) i kaliber .308 och den funkade kanon. Laddade snällt om varje gång och sköt fina träffbilder.
Publicerat December 5, 200916 yr Jag har en H&K 630 i 222 Rem som jag väldigt nöjd med, den har bla polygonpipa som verkar vara självrengörande minst sagt, inte mycket skit på de lappar jag drar igenom pipan. Funktionen är inget att orda om, den är ju klassad som en av världens bästa civila halvautos, och det syns på hantverket också, mycket bra inpassning både på utsidan och insidan, och precissionen är superb. På minussidan när det gäller min modell, är att den tar lite längre tid att vårda, inget större problem när man nu vant sig, men ändock en sak att ha med i beräkningen. Att den gör skrot av hylsorna vid utkastet är inte heller nått plus för mig som handladdar, men det hade jag med i beräkningen när jag köpte den. Det enda jag skulle vilja ha annorlunda på just min, är kolven. Det är ju en typisk tysk svinrygg på denna modell, och den är inte till fördel när man skjuter liggande med benstöd, men det går till nöds, men jag funderar starkt på om jag ska beställa en laminat från en kolvmakare.
Publicerat December 5, 200916 yr Carl-Gustaf 2000 light är tillverkad av H&K. Sälj även i Sverige under H&K:s eget namn.
Publicerat December 6, 200916 yr Städat bort några inlägg som inte hade med frågan att göra, sedan skulle en mera preciserad fråga säkert ge bättre svar