Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

på kört rådjur 091205

Featured Replies

Publicerat

16:00 ringer polisen om ett påkört rådjur! får nummret till han som kört på, ringer för att få en bättre beskrivning av händelsen!

får diriktiv som verkar jätte bra för en gångs skull! dom hade både markerat olycksplattsen samt vart djuret gick in i såten! detta hade bara skett 10 min innan och beskeden jag fick var att ett framben var av? tänkte jag väntar en liten stund innan jag åker ut så det hinner gå i lega! 45 min senare åker jag ut! med mej har jag Eros, Bittzi var såååå trött efter dagens jakt.

när vi kom dit så fanns det inte en tillstymelse till markering? åkte säkert fram och tillbaka i 20min? utan att finna något! :rolleyes: ringer upp "gubb jäveln" som kört på och fråga allt om igen! och han var såååååå söker på att det var där? letade ännu mer men fann fortfarande inget? ja ja, bara å åka hem igen!

vid åtta tiden tar jag å lilla frun en promis med Kattja! och när vi kommer till en liten skogsdunge bara 200m från där vi bor ser vi två plast påsar? precis som han beskrev! dock 1km fel!

hem och hämta Eros, började spåra med lina men det gick inget vidare? bestämde mej för att han skulle få frispåra, och då blev det ett helt annat sök på han! han såkte igenom såten ca 150m längs med vägen, för att sedan korsa den! av en slump lös vi längre fram på åkern, där såg vi två ögon som låg och lös i mörktet! kopplade upp Eros och gick mot djuret! Hur nära vi än kom så rester de inte på sej? 10m kvar å de låg still! såg att det var rätt djur ett ben av! sköt och lidandet var över!

de visade sej att båda frambenen var av och ändå hade det gått ca 400m!

Eros e gammal å sliten men nosen fungerar på honom än <_<

Mvh Mamre!

Publicerat

Vad skönt att det löste sig.

400 meter med båda frambenen av kan inte vara roligt, jag fattar inte att de kan ta sig så långt helt otroligt.

/Lasse

Publicerat

Jäkla bra att du lyckades lösa det,

Gott jobbat!

så tråkigt att folk inte vet va de befinner sig.

Man blir så jävla irriterad på sånt.

Polare till mig va ute för nått likande, förare åkte tillbaka med sin far för att markera o det gjode de iofs, men där eller en km på bägge hållen fick de ingen som helst markering av 2 olika hundar. Skulle vara en grisolycka.

Detta på påpekades till föraren som sa att det iallfall var mellan den o den byn... typ 8km emellan....

De träffade till o med föraren och hennes far när de va ute och markereade men det hjälpte inte ett skit.

Publicerat

Bra att det löste sig.

Publicerat

Bra jobbat!!

Publicerat

Tråkigt att det så ofta förekommer dåligt beskrivna olycksplatser.

Skönt att det gick bra till slut i af :D

mvh

Roffe

Publicerat

Fint jobb du o jaktkompisen gjorde :D

Publicerat
  • Författare

Tackar tackar!

man börjar bli van nu att det inte är så exakt som man får höra! fast denna gång var det på mina egna jaktmarker och där har man nästan 100% koll på alla övergångar, han han som anmälde verkade så övertygad om att han beskrev det rätt! och precis där han sa att det var är det en övergång! precis som på det ställe han hade markerat!

Mvh