Publicerat Februari 10, 200521 yr Nu kan jag stolt meddela att jag numera är ägare till en Auguste Francotte Boxlock från 1936 Bilderna nedan är en annan bössa, men min ser likadan ut, dock mer sliten, men jag kommer under våren att skicka den till en gammal duktig vapensmed för restaurering till orginalskick.. Kalibern var till min glädje 12/70 Det som skiljer min från den på bilderna är den lilla droppen i trät bakom lådan, i övrigt lika... Om jag är glad nu ?... Lita på det....
Publicerat Februari 12, 200521 yr Författare Vad är det med er.... gläds ni inte med mig, eller vet ni inte vad en Francotte är för något ? För er som vill födjupa er i ämnet http://www.gunshop.com/fran1.htm
Publicerat Februari 12, 200521 yr Vad är det med er.... gläds ni inte med mig, eller vet ni inte vad en Francotte är för något ? Fin gammal sida, grattis till ett bra köp......kanske ???
Publicerat Februari 12, 200521 yr Hade det varit en sidolåsare i kalasskick hade jag kunnat köpa den av dig för en tusenlapp eller två : :-* Grattis till en mycket fin bössa, och en bra investering. ;D Trots boxlåset måste jag säga att jag är grön av avund. Får man lov att fråga var du köpte den, och på ett ungefär vad du fick betala? MVH Peter
Publicerat Februari 13, 200521 yr Författare Grattis!(Tål den stålhagel..? ) Förmodligen : Har däremot kollat på en laddpress för kal 12
Publicerat Juni 28, 200521 yr Vadför håller du på så här för? Nu blev jag tvungen att investera i rengöringsmedel och putstrasor till datorskärmen, den blev ju alldeles nerdregglad. Skickar en faktura på beloppet. Förresten, grattis till bössan. *rogge-tvättar bort skärmdammet från tungan*
Publicerat Juni 28, 200521 yr hmm... dreggla lite och sen vara lite avis.. *ZaZZ går o sätter sig i sängen o gnuggar sin baikal lite *
Publicerat Juni 28, 200521 yr hmm... dreggla lite och sen vara lite avis.. *ZaZZ går o sätter sig i sängen o gnuggar sin baikal lite * Kallar du den för Baikal?
Publicerat Juni 29, 200521 yr Författare mmm vill ha kommit hur går det med renoveringen?? bilder? Det tar tid, blånering/bruneringen är klar och lådan skall till smeden någon gång i sommar, skulle vilja stocka om den men jag hittar ingen träbit, vill ju ha en fin bit oxo, så det får väl ligga på is tills jag samlat slantar... Dom kunde göra pangar förr i tiden, denna har gått en hel del skott då den är så sliten att nätskärningen är borta, trots detta är den tätare än många nya pangar, tar man bort framstocken så är det faktiskt noll och inget glapp alls, helt otroligt... Dessutom så finns inte ett endaste litet märke i loppen, uppenbarligen är chopper lump pipor helt rätt..
Publicerat Juni 29, 200521 yr ÖrnUgglan: nej nej.. tvärtom.. . va mest bara för o ha nått o göra medans dregglet torkade
Publicerat Augusti 28, 200520 yr Francotte, var det inte de som hade bakladdaren?. Själv jagar jag en Baby Bretton Om någon vet om någon så hör av er (i bra skick). ante2@spray.se
Publicerat Augusti 30, 200520 yr Författare hur går det med pangen? Jotack... den står stabilt längst till vänster i vapenskåpet.. inte hittat någon träbit ännu, letar väl inte ihjäl mig men håller ögon och öron öppna iaf, får ju två nya pangar till hösten så jag har väl inriktat mig lite på dom, och får ta nya tag i mar/apr när det inte finns något annat att syssla med.
Publicerat Augusti 30, 200520 yr Jotack... den står stabilt längst till vänster i vapenskåpet.. inte hittat någon träbit ännu, letar väl inte ihjäl mig men håller ögon och öron öppna iaf, får ju två nya pangar till hösten så jag har väl inriktat mig lite på dom, och får ta nya tag i mar/apr när det inte finns något annat att syssla med. allt har sin tid väntar på att få se bössan klar...