Publicerat December 7, 200916 yr Jag har en boxertik på snart 5 år som jag när hon var i cirka 2 års åldern tränade till eftersök vilket hon också använts till, om än sporadiskt då det inte behövts så ofta, men väldigt framgångsrikt då det behövts. Nu är det så att jag efter lite överläggande med en jaktkamrat blivit lite nyfiken på om hon även skulle kunna användas till annat(?). Hon har en oerhörd jaktlust och tar mer än gärna spår efter det mesta. Men, som sagt, det är en Boxer. Så om det finns nån här på forumet som har någon som helst erfarenhet av boxer eller andra udda (liknande) raser i jaktsammanhang så skulle jag bli jätteglad att få byta lite erfarenheter. Mvh Simon
Publicerat December 7, 200916 yr Ta kontakt med den här stollen så får du en kompis.... http://www.jaktsnack.se/index.php?showuser=1257 Sök även på youtube: eros the boxer, tror jag att det är när hans Boxer nyper en Grävling
Publicerat December 7, 200916 yr Vafan Thomas du är ju inloggad men ännu inte här och skryter om din trubbnos
Publicerat December 7, 200916 yr Författare Tack för tipset! Sökte men fann inget sådant på youtube..
Publicerat December 7, 200916 yr Tack för tipset! Sökte men fann inget sådant på youtube.. Prova eros+badger, det kanske funkar........
Publicerat December 7, 200916 yr Författare En stolle till med Boxer Jo det verkar så.. Men har man en gång fastnat för rasen så är det svårt att eg vilja ha nån annan hund, även fast man är en inbiten jägare. Så då får man ju helt enkelt jaga med boxern då! Men en stövare eller kanske en kortdrivare på rådjur skulle ju kunna sitta fint som kompis till den befintliga vovven också..
Publicerat December 7, 200916 yr Jo det verkar så.. Men har man en gång fastnat för rasen så är det svårt att eg vilja ha nån annan hund, även fast man är en inbiten jägare. Så då får man ju helt enkelt jaga med boxern då! Men en stövare eller kanske en kortdrivare på rådjur skulle ju kunna sitta fint som kompis till den befintliga vovven också.. Du ska veta att som ras älskar jag boxern och är grymt impad av Mamres prestationer med Eros
Publicerat December 7, 200916 yr Författare Du ska veta att som ras älskar jag boxern och är grymt impad av Mamres prestationer med Eros Ja de kan vara ganska charmerande.