Publicerat December 7, 200916 yr Har Ni på forumet åsikter eller tips om ett Nighteater kikarsikte. Företrädesvis med 3-12 X 56 och 30 mm tub.
Publicerat December 7, 200916 yr Tjena! Jag har ett Nikko Stirling Nighteater 3-12*56 som jag haft på min 223:a å nog funkar det bytte till ett baush & lomb 6-24*40 blev lite smidigare. så nu ligger det mest å samlar damm.
Publicerat December 19, 200916 yr Har Ni på forumet åsikter eller tips om ett Nighteater kikarsikte.Företrädesvis med 3-12 X 56 och 30 mm tub. Jag har haft ett sådant på min ruger hawkeye 30-06 i 2 år funkar hur bra som helst
Publicerat December 19, 200916 yr Ni som har bra erfarenheter av dom biliga kikarna Har ni provatt hur stort träfläges ändringen är på olika förstoring? Och tästat fyrkantstästet? Om dom har klarat dom tästen förstår jag att ni är nöjda Jag har inte provat en endaste som klarat dom två tästen av biliga kikare Tästen provar mekanisk kvalite vilket är den enda egenskap som har betydelse för djuren (Dålig mekanisk kvalite ökar risken för skadeskutning) Mvh Anders Hj
Publicerat December 21, 200916 yr jag hade ett 6-24x56. det var helt okej tyckte jag. småsaker som stör. svårt o skjuta in ( hade jag iaf på mitt exemplar ) ändrade inte som den skulle men när man väl skjutit in så höll den som den skulle! ändrade träffbilden från 6ggr förstoring upp till 24ggr med ca 2,5cm. dock sköt jag aldrig nästan med 24 utan 18 då det vart så dålig bild i siktet. bytte till nightforce o är hyfsat nöjd över det
Publicerat December 21, 200916 yr jag hade ett 6-24x56.det var helt okej tyckte jag. småsaker som stör. svårt o skjuta in ( hade jag iaf på mitt exemplar ) ändrade inte som den skulle men när man väl skjutit in så höll den som den skulle! ändrade träffbilden från 6ggr förstoring upp till 24ggr med ca 2,5cm. dock sköt jag aldrig nästan med 24 utan 18 då det vart så dålig bild i siktet. bytte till nightforce o är hyfsat nöjd över det Marcus- skulle du rekommendera tuben/märket till andra som inte har det som 2;a/3;e sikte utan som det enda och allt siktet? Jag har ju mina åsikter klara och har utvecklat dem tidigare så det är inte relevant att ta upp igen här. /Christian
Publicerat December 21, 200916 yr Christian N det skulle jag högst sannolikt inte göra! jag tyckte det var för krångligt med inställningen av siktet och få till skärpan var för mig ett rent helvete men sen har jag problem i vanliga fall med det oxå men här vart det skitsvårt. o spec när det börjar bli mörkt. som 3:e sikte eller sikte på en 22lr eller 22wrm beroende på vad man har det till skulle jag väl säga att det är bara o använda men inget som är värt dom pengarna nya ( enligt mig ) måste låta tråkig men sen jag bytte till nightforce:en o märkt vad ett BRA sikte handlar om! skulle i 10 fall av 10 köpa ett helia 3-9x42 eller liknande. 40ggr bättre på allt ( enligt mina personliga åsikter då ) ( bytte bort mitt för en summa av 1000kr annars ligger dom väl på ca 1500-2500kr ) mvh//Marcus