Publicerat December 7, 200916 yr ni som nu har sådana mojänger ...finns några att rekomendera? och inte nu för flera tusen lappar men ett dugligt för att mäta avstånd i 0-400 ungefär mvh jonas
Publicerat December 7, 200916 yr bushnell har en golfcaddy variant, den är billigare än mycket annat. /Christian
Publicerat December 7, 200916 yr varning för bushnells billigste mätare optiken är så dålig att det är svårt att hitta på det man ska mäta, själva mätnadet kunde funka bättre också. minns inte vad modellen heter men den var billig.
Publicerat December 7, 200916 yr varning för bushnells billigste mätare optiken är så dålig att det är svårt att hitta på det man ska mäta, själva mätnadet kunde funka bättre också.minns inte vad modellen heter men den var billig. Har provat tre olika, Sportec för 1600kr, helt värdelös vill jag påstå, mätte väldigt dåligt och sällan, oftast stod det error i rutan oavsett hur stilla man höll den. Konus rangemaster/finder blablabla, billig men kass, samma som Sportec. Nu har jag en Leupold RX1, helt suverän, mäter i princip allt inom 400m och i de flesta ljusförhållanden, kostar typ 3-4 tusen beroende på var du köper den. Du får vad du betalar för, som vanligt. Vill man inte lägga ner det som krävs för att få en duglig mätare så kan man lika gärna vara utan.
Publicerat December 7, 200916 yr Författare okay ...förstår det där med att man får vad man betalar för...men som sagt för 3-4000 är jag hellre utan=) har funkat fint ändå...men hade varit kul under toppjakten att ha liten koll på vilket avstånd det igentligen är ,då man kan bli lite vild om det är stora hyggen/myrar och fågeln sitter långt ut tack för svaren jonas
Publicerat December 12, 200916 yr Jag köpte en begagnad Leica i toppskick för 2000:- Klart rekommendabel avståndsmätare..Satsa hellre på begagnad kvalité än nytt skrot..
Publicerat December 12, 200916 yr Jag köpte en dådan här & är sjukt nöjd http://www.handladigitalt.se/leupold-rxbiv...svart-p-38.html Tänkte att man kan ju lägga ut några spänn på bra grejjer istället för att köpa skrät & ångra sig Denna är ju en kikare åxå då slipper man köpa en dådan åxå
Publicerat December 12, 200916 yr Jag köpte en dådan här & är sjukt nöjd http://www.handladigitalt.se/leupold-rxbiv...svart-p-38.html Tänkte att man kan ju lägga ut några spänn på bra grejjer istället för att köpa skrät & ångra sig Denna är ju en kikare åxå då slipper man köpa en dådan åxå Är inne på en sådan jag oxå, är du missnöjd med någonting med den?
Publicerat December 12, 200916 yr Hmmm...ha en sak är dåligt, jag backade över ryggsäcken med bilen så det blev en spricka i en lins Så nu får man köpa en till eller se vad försäkringsbolaget säger då jag har drulle försäkring. Jag köpte min när jag va i USA för 499$ vilket är MYCKET billigare än att köpa i Sverige... Annars så funkar den kalas & den funkar även bra i skymmning.