Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vapen licenser i papper?

Featured Replies

Publicerat

jag har en fundering gällande matrealet som man får licenserna i papper och vatten kommer ju inte så bra överrens visst man laminerar ju dom men det funkar ju inte alltid så bra därav min fundering hade man inte kunnat få dom i plast som t.ex körkortet eller det är bara jag som hade velat ha det så

Publicerat

Knappast ;) ! Tvättade en hel hög härom månaden, och lamineringen hjälpte föga... Jag vet att vi fört diskussioner om detta tidigare, men mr Fiberclass är mer uppdaterad.

Publicerat

Polisen har inga planer på att göra plastlicenser, så vi är hänvisade till att som alternativ till att ha originallicensen istället ta med jaktkoret med jaktvapnen påtecknade och intygade av 2 personer.

Publicerat
  • Författare
Polisen har inga planer på att göra plastlicenser, så vi är hänvisade till att som alternativ till att ha originallicensen istället ta med jaktkoret med jaktvapnen påtecknade och intygade av 2 personer.

jo jag har fixat det men det var bara en fundering jag hadde

Publicerat

Jag har några vapen som jag har licens endast för målskjutning.

Kan jag fylla i dem på denna eller måste jag ha originallicensen med (de börjar vara nötta nu)?

Publicerat

Målskjutningsvapen kan du inte föra upp på jaktkortet... men om du är medlem i en skytteklubb så kan du föra upp dem på medlemskortet och få det intygat på samma sätt.

Publicerat

Vi i finland har haft plastkort i minst 10 år B)

Publicerat
Målskjutningsvapen kan du inte föra upp på jaktkortet... men om du är medlem i en skytteklubb så kan du föra upp dem på medlemskortet och få det intygat på samma sätt.

1. Eller vapenpass, det borde väl också funka?

2. Nu spårar jag kanske ur här, men varför är vapenpasset bara på 5 år? Det är ju inte gratis direkt, och ett vanligt pass/körkort håller ju 10 år?

Publicerat

1. Svar nej.

2. Det är också i papper och reglerna anger att det gäller i fem år. Jag vet inte sakskälet, men det kan vara pappret kanske.

Publicerat
1. Svar nej.

2. Det är också i papper och reglerna anger att det gäller i fem år. Jag vet inte sakskälet, men det kan vara pappret kanske.

1a. Är det verkligen möjligt? Det gäller i hela EU, men inte i Sverige?? Det låter sjukt helt enkelt. Det måste ju vara bättre än att klubben skriver på något för målskjutningsvapnen. Är du verkligen säker?

1b. Varför ska man då ha ett europeiskt skjutvapenpass (som det heter)? Är det bara för gränspasseringar och liknande?

2. Det ser ut precis som ett vanligt pass med foto på innehavaren och är helt jämförbart med ett pass i mina ögon. Pass är också i papper. Däremot kan man förlänga tiden för giltigheten genom att ansöka om det innan tiden gått ut. Som det ser ut på vapenpasset kan man göra det 3 gånger. Dvs förlänga giltighetstiden till totalt 20 år.

Det låter också skumt, för man förändras en hel del på 20 år och fotot är då minst sagt tveksamt i många fall.

Publicerat

1 a & b: ja & ja.

2. Som sagt så är reglerna sådan och jag vet inte varför EU bestämde sig för just fem år.

Publicerat

Tack för svaret

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.