Publicerat December 8, 200916 yr Hej Har sett en Husqvarna 1600 helstock kal 30-06, finns det någon som har en sådan eller testat en. den verkar smidig som hundförarbössa. Mvh Stig
Publicerat December 10, 200916 yr finns en till här på forumet som har en likadan. ska höra lite med honom vad han tycker om han inte själv tittar in här o säger något. tycker den ser jäkligt liten o smidig ut helt klart!!
Publicerat December 12, 200916 yr slår rätt hårt men behändig som f*n att bära med sig. en bra bakkappa så har du en bössa som funkar länge ( såklart inom ramen att den är välvårdad o allt sånt ) skjuter tillräckligt bra för de mesta du tänker skjuta med den ( kanske inget för en orre på 200m eller över det ) men annars så funkar den kalas. mvh//marcus
Publicerat December 23, 200916 yr Författare Licensansökan är inlämnad så snart får jag hem "skönheten"
Publicerat Januari 3, 201016 yr Har haft en i 6,5, det var exportmodellen med Monte Carlo, av alla studsare jag haft är det den enda jag saknar och den som sköt absolut bäst. Det exemplaret hade utan tvekan kunna använts till orrar på 200 m. Har även haft en lyx i hundförarmodell kal. 30-06 då börjar rekylen kännas lite men som föregående skrev är det bara montera på en bakkappa, det enda jag inte riktigt tyckte om var gevärens trycke, jag vet att Per Johansson i Hjo fixar det genom polering annars har Bössmakaren Husqvarna (Tradewinds) fintryck kvar. Ta isär bössan och kontrollera att kolven inte är sprucken bakom rekylklack och låda.
Publicerat Januari 21, 201016 yr I vilken prisklass rör sig dessa helstocks husqvarnorna ?? OK skick då.......
Publicerat Januari 22, 201016 yr Författare Ingen perfekt bild men den visar lite av kolven som är i skick som ny efter 40 år. Pris 4500:- billigt eller dyrt, har ingen aning men det var kärlek vid första ögonkastet så jag måste bara köpa. Mvh Stig
Publicerat Januari 23, 201016 yr snygg ! den jag fått nys om är betydligt nyare , men med ett klart sämre kolvmaterial jämfört med den på bilden ovan... finns det italiensk eller dylik tillverkning under namnet/märket husqvarna ?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Ingen perfekt bild men den visar lite av kolven som är i skick som ny efter 40 år. Pris 4500:- billigt eller dyrt, har ingen aning men det var kärlek vid första ögonkastet så jag måste bara köpa. Mvh Stig ser riktigt fin ut! Tror nog det var ett bra pris med tanke på vad en vanlig kostar.
Publicerat Januari 24, 201016 yr Vacker studsare onekligen..4500:- för en så fin helstockad 1600 var definitivt inget överpris..
Publicerat Januari 25, 201016 yr Författare snygg ! den jag fått nys om är betydligt nyare , men med ett klart sämre kolvmaterial jämfört med den på bilden ovan... finns det italiensk eller dylik tillverkning under namnet/märket husqvarna ? Jag tror det men är inte så insatt. Starta en ny tråd med frågan så finns det säkert några som är kunniga i ämnet som du kan få svar av. Mvh Stig