Publicerat December 8, 200916 yr Jag och min flickvän har blivit väldigt nyfikna på bracco och jag skulle bara vilja veta vad andra har för erfarenhater av rasen. Vi har fallit för deras tillsynes lugna sätt(dom vi har träffat). Vad kan jag förvänta mig gällande fågeljakt, apportering och eftersök???
Publicerat December 9, 200916 yr Jag och min flickvän har blivit väldigt nyfikna på bracco och jag skulle bara vilja veta vad andra har för erfarenhater av rasen. Vi har fallit för deras tillsynes lugna sätt(dom vi har träffat). Vad kan jag förvänta mig gällande fågeljakt, apportering och eftersök??? Ok, du frågar efter erfarenheter av rasen... Min erfarenhet av de få jag sett är att de varit skygga, för att inte säga rädda för okända människor och när de under träning hamnat under press, blivit krypiga och omöjliga att få att prestera något överhuvudtaget. Men min erfarenhet begränsar sig till ett fåtal individer så jag borde nog inte utala mig .
Publicerat December 9, 200916 yr en sak som gäller alla "ovanligare" raser är att du har nog mindre chans att lyckas få en bra individ än om du tar från en vanligare ras med större utbud. så är man ingen hundexpert eller om det är första hund är det nog enklare med en valp från någon utav det större raserna och där finns även mer erfarenhet. bara en liten tankeställare...men som sagt vill ni ha en bracco så köp...lyssna inte för mycket på vad folk säger för innerst inne har ni nog betstämt er redan Mvh jonas
Publicerat December 10, 200916 yr Författare Jag har full förståelse för att det är lättare att fåen bra hund av dom vanligare raserna men nu kommer det inte att krylla av tillfällen till fågeljakt för stående hund utan min förhoppning är att jag ska kunna ha den till viltspår och apportering till vardags och om vi har tur och får en hund med intresse så kan det bli någon tur till bättre fågelmarker. Det är även ett ypperligt tillfälle att jaga in sambo om hon får jobba med en hund som hon fastnat för... !!!
Publicerat Januari 12, 201016 yr Jag har full förståelse för att det är lättare att fåen bra hund av dom vanligare raserna men nu kommer det inte att krylla av tillfällen till fågeljakt för stående hund utan min förhoppning är att jag ska kunna ha den till viltspår och apportering till vardags och om vi har tur och får en hund med intresse så kan det bli någon tur till bättre fågelmarker.Det är även ett ypperligt tillfälle att jaga in sambo om hon får jobba med en hund som hon fastnat för... !!! Ok jag har haft lite kontakt med italienarna och vill man ha en kalv i skogen så är de ok. Trevliga och snälla har de varit...men men....blåställ på...inte kul att kela med eller komma för nära...Dreglar hur mycket som helst...och då har jag ändå irländare i släkten
Publicerat Augusti 11, 201015 yr Jag har full förståelse för att det är lättare att fåen bra hund av dom vanligare raserna men nu kommer det inte att krylla av tillfällen till fågeljakt för stående hund utan min förhoppning är att jag ska kunna ha den till viltspår och apportering till vardags och om vi har tur och får en hund med intresse så kan det bli någon tur till bättre fågelmarker.Det är även ett ypperligt tillfälle att jaga in sambo om hon får jobba med en hund som hon fastnat för... !!! Jag tycker det låter som en lämplig hund för er. Med italienarna (både Bracco och Spinone) är det ett lugnare tempo, både hemma och på fält, men oxå mer stabilt. De jag träffat, en hel del, är alla riktigt trevliga hundar. De tar sig fram lugnt och metodiskt. Långsam galopp och framför allt kontrollerad vägvinnande trav. utmärkt för spår och jakt 'på tu man hand'. Men som någon klok sa: lyssna bara på dig själv - försök hälsa på någon och bilda dig en egen uppfattning! Det är ett tag sedan du skrev, hur har det gått?