Publicerat December 9, 200916 yr vapen smide skulle kanske kunna vara nåt för mig endå. ? säg vad ni tycker måste klargöra mig, detta är ingen ihopsatt av andra bössor. klockan 3 i morsse satte jag mig ner och började skissa. från tomt!
Publicerat December 9, 200916 yr inget större fel kanske lite fel proptioner bara är sugen på en bull-pop design till rävräser dock är ju hel/halvautos i den designen förbjudna i sverige nu har du gjort utsidan dax för insidan tänk på att "less is more" så tänk att det är idioter som ska hantera dom försök också att göra vapnet så det passar till både höger och vänster skyttar t,ex som aug:en och p90
Publicerat December 9, 200916 yr Författare inget större fel kanske lite fel proptioner bara är sugen på en bull-pop design till rävräser dock är ju hel/halvautos i den designen förbjudna i sverige nu har du gjort utsidan dax för insidan tänk på att "less is more" så tänk att det är idioter som ska hantera dom försök också att göra vapnet så det passar till både höger och vänster skyttar t,ex som aug:en och p90 vilket sätt tycker du att proportionerna är fel ? kom gärna med mera kritik (så jag vet på vilken lista jag ska sätta dig skämt skämt) ifall det är längden på stocken du funderar på ? jag tog samma mått från en mp5 A angånde längded på stocken, så den borde sitta fint, meningen med bössan är smidighet utan att förlora dendär viktiga känslan att inte kunna göra skada på längre håll. lätt för LEO och andra mili att lätt kunna tömma små utrymme utan att ha en stor klumpig bössa i vägen. och sedan kuna ta och försvara sig från eld från längre håll =) ( jag vet låter patetiskt men vem vet. bössår används ju faktist till krig.) nu dag att fixa stocken på min enkelstottare!
Publicerat December 9, 200916 yr så du har tagit måttet från pistolgreppet till kolven? eller är det den totala vapenlängden som är från mp5 ? annars så ligger magget för långt bak i vapnet du får inte glömma att det fortfarande behövs plats för omladdningssystemet du får heller inte glömma möljighet att montera t,ex en granat tillsats under pipan
Publicerat December 9, 200916 yr Författare så du har tagit måttet från pistolgreppet till kolven? eller är det den totala vapenlängden som är från mp5 ?annars så ligger magget för långt bak i vapnet du får inte glömma att det fortfarande behövs plats för omladdningssystemet du får heller inte glömma möljighet att montera t,ex en granat tillsats under pipan längden från pistol greppet till kolven, men det var mest ögonmått. detta blev faktist intressant, skall börja tänka hu man skulle kunna gå vidare med ide'en, detta var ju bara nånting jag rita up på skoj Edit annars är bössan i samma längd som en mp5
Publicerat December 9, 200916 yr ja du lättast är nog rita och bygga en fungerande prototyp som du visar upp för en större tillverkare sen gå därifrån men ha inga stora förhoppningar på något större succe tyvärr just nu så använder få arméer bull-pop men kan du göra ett billigt vapen med hög prestanda så kanske du kan konkurrera dom andra tillverkarna fast går du över till jaktvapen och gör billiga bra såna så är det större chans att lyckas speciellt i lite andra kalibrar än standard så som t,ex i 6x45