Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

efterköpslampa UV

Featured Replies

Publicerat

Har köpt en UV lampa för att se om blod syns så tydligt som det gör på CSI (som går på tv:n). Nån som testat?

Publicerat

Yepp!

Sett en nasare försöka övertyga en flock newbees om dess förträfflinghet, höll på att garva mej harmynt.. De tyckte alla att det var grymt bra! Själv såg jag inte ett skit, inte en reaktion på blod..

Nu var jag iofs hyfsat skeptsik från början så prylen kanske förtjänar ett test..

Mvh!

Publicerat

Om lampan fungerar alls så är det nog roligt att gå in på toan, slå av det vanliga lyset och njut av reflektionerna,

minst lilla svett/urin/blod skall du lysa som en stjärna om natten.

Det lilla jag vet om dessa saker är att det förvisso fungerar men att de som gör det kostar.

RW- du måste återkomma o berätta hur det har gått när du testat.

/Christian

Publicerat

Kan ju bli som när vi skickade två killar på eftersök och det visar sig att båda är färgblinda. ^_^

Publicerat
Kan ju bli som när vi skickade två killar på eftersök och det visar sig att båda är färgblinda. ^_^

Vaddå hade de inte GPS?

Skämt å sido, ibland blir det bara fel..

/Chris

Publicerat
  • Författare

Testade lite igår i utrymmet jag hänger vilt i och där finns blod lite överallt och, tja, inte fan lös det om blodet som neon direkt. Nu är det intorkat blod men det såg svart ut istället för rött och det är kanske bra. :)

Nu var lampan inte direkt dyr så även om det inte funkar så är förlusten inte direkt kännbar så jag får väl fortsätta exprimentet.

Om inget annat så kan man använda den som ledljus när man travar runt i naturen i natten mot passet för som jag förstått det så kan inte klövvilt se UV ljus.

Publicerat
Testade lite igår i utrymmet jag hänger vilt i och där finns blod lite överallt och, tja, inte fan lös det om blodet som neon direkt. Nu är det intorkat blod men det såg svart ut istället för rött och det är kanske bra. :D

Nu var lampan inte direkt dyr så även om det inte funkar så är förlusten inte direkt kännbar så jag får väl fortsätta exprimentet.

Om inget annat så kan man använda den som ledljus när man travar runt i naturen i natten mot passet för som jag förstått det så kan inte klövvilt se UV ljus.

hmm ska det inte vara en vätska som reagerar med blodet som ska användas vid blodspår ??

annars kan du ju använda UV lampan för att spåra möss för deras pink ska visst lysa om :D

ja du om djur ser UV ljus eller inte det tvistar dom lärde om som med allting annat B)