Publicerat December 10, 200916 yr Hej pojkar o flickor! Funderar på att byta till en ny Rem. Seven SS och undrar om det kan vara ett bra byte. Nån som har erfarenheter från nämda bössa att dela med sig t ex är nya trycket bra (X-mark pro), brukar Seven SS skjuta bra, är stocken skön att hålla i eller är det Tuppewere känsla o s v??????
Publicerat December 10, 200916 yr Författare 26 st som varit inne men inga åsikter!!! Finns det inga Sevenjägare på forumet?
Publicerat December 10, 200916 yr 26 st som varit inne men inga åsikter!!! Finns det inga Sevenjägare på forumet? Tja det flesta är väl som jag dvs man tänker: " Jaha.. vad ska nu den där tossiga skåningen hitta på?" Skämt åsido, har faktistk aldrig provat en dylik. Viktmässigt så är de tju en väldans lätt liten sak på runt 2,7 och strax under metern lång. Vad hade du tänkt dig att ha den till? Byta ut ngn eller kompletera med denna?
Publicerat December 10, 200916 yr Författare Tja det flesta är väl som jag dvs man tänker: " Jaha.. vad ska nu den där tossiga skåningen hitta på?" Skämt åsido, har faktistk aldrig provat en dylik. Viktmässigt så är de tju en väldans lätt liten sak på runt 2,7 och strax under metern lång. Vad hade du tänkt dig att ha den till? Byta ut ngn eller kompletera med denna? Byta ut 222R mot en mer potent kaliber, 243W, och då till en liten o smäcker bössa. Har funderat länge på det men nu blivit inspirerar av Hippens rävracerprojekt.
Publicerat December 10, 200916 yr Det enda jag kan säga är vad jag läst om trycket och det är att det gamla ska vara enklare att få bra. Tror det är skit samma på en jaktbössa så du får nog en trevlig och smidig pang.
Publicerat December 11, 200916 yr Byta ut 222R mot en mer potent kaliber, 243W, och då till en liten o smäcker bössa. Har funderat länge på det men nu blivit inspirerar av Hippens rävracerprojekt. Tja.. låter som en plan! Men jag tycker nog du ska kosta på dig en ljuddämare då också..
Publicerat December 11, 200916 yr Författare Tja.. låter som en plan! Men jag tycker nog du ska kosta på dig en ljuddämare då också.. Jo, det var planen vilket då har lett till att bl a Rem VTR ratades. Det blir nog avtagbara benstöd också såsmåningom. Tanken är att det ska bli en purschbössa för rå o räv.
Publicerat December 11, 200916 yr Jo, det var planen vilket då har lett till att bl a Rem VTR ratades. Det blir nog avtagbara benstöd också såsmåningom. Tanken är att det ska bli en purschbössa för rå o räv. Bara handla!