Publicerat December 10, 200916 yr När vi var ute och jagade igår kväll så ringde det på Reine. En granne till honom hade skjutit på en gris som gick undan från åteln. Tog väl en kvart innan vi fick tillbaka hunden och kunde köra dit. På plats får vi veta att det varit en ensam större galt och att de hittat blod. Vi kollade skottplatsen och kulnedslaget var inte svårt att hitta. De hade 3 vita ensilagebalar som bakgrund och kulan satt i en av dem. Var en fin röd ring runt hålet. Hittade lite ljust blod som inte luktad. Lutade lite åt en muskelträff. Vi tog och satte spårlinan på Donna och satte henne på spåret. Men verkade som hon vinklade efter bara någon meter. Men när vi kommit 30m så började hon vinda och hittade löpan igen. Efter 100m blir det en vinkel och nu så blir hunden hetare. Jag hittade en del blod i löpan här och nu började jag nog luta åt ett bukskott. Spåret sneddar över en liten åker och när vi ska ta oss över taggtråden så syns det på hunden att hon har bara vittring. Ligger en hög med vindfällen så Reine och hunden går rätt igenom dem, men jag går runt. När vi kommit 30m längre fram ropar Reine att den ligger där så jag skyndar fram och sätter en slug bakom örat på den. Var en +100kg galt. Träffen satt bakom mellangärdet och på utgångsidan stack tarmarna ut lite. Kändes som att den borde varit lite piggare med den träffen men det kan ju tagit levern också. Har ju inte riktigt koll för vi var inte med och passade den. Var första riktiga eftersöket för Donna och jag tycker det funkade rätt bra. Fast det verkade som hon gick lite på vind men det gör ju inte så mycket så länge som hon hittar rätt.
Publicerat December 10, 200916 yr När vi var ute och jagade igår kväll så ringde det på Reine. En granne till honom hade skjutit på en gris som gick undan från åteln. Tog väl en kvart innan vi fick tillbaka hunden och kunde köra dit. På plats får vi veta att det varit en ensam större galt och att de hittat blod. Vi kollade skottplatsen och kulnedslaget var inte svårt att hitta. De hade 3 vita ensilagebalar som bakgrund och kulan satt i en av dem. Var en fin röd ring runt hålet. Hittade lite ljust blod som inte luktad. Lutade lite åt en muskelträff. Vi tog och satte spårlinan på Donna och satte henne på spåret. Men verkade som hon vinklade efter bara någon meter. Men när vi kommit 30m så började hon vinda och hittade löpan igen. Efter 100m blir det en vinkel och nu så blir hunden hetare. Jag hittade en del blod i löpan här och nu började jag nog luta åt ett bukskott. Spåret sneddar över en liten åker och när vi ska ta oss över taggtråden så syns det på hunden att hon har bara vittring. Ligger en hög med vindfällen så Reine och hunden går rätt igenom dem, men jag går runt. När vi kommit 30m längre fram ropar Reine att den ligger där så jag skyndar fram och sätter en slug bakom örat på den. Var en +100kg galt. Träffen satt bakom mellangärdet och på utgångsidan stack tarmarna ut lite. Kändes som att den borde varit lite piggare med den träffen men det kan ju tagit levern också. Har ju inte riktigt koll för vi var inte med och passade den. Vad roligt!! Grattis!! Var första riktiga eftersöket för Donna och jag tycker det funkade rätt bra. Fast det verkade som hon gick lite på vind men det gör ju inte så mycket så länge som hon hittar rätt.
Publicerat December 10, 200916 yr När vi var ute och jagade igår kväll så ringde det på Reine. En granne till honom hade skjutit på en gris som gick undan från åteln. Tog väl en kvart innan vi fick tillbaka hunden och kunde köra dit. På plats får vi veta att det varit en ensam större galt och att de hittat blod. Vi kollade skottplatsen och kulnedslaget var inte svårt att hitta. De hade 3 vita ensilagebalar som bakgrund och kulan satt i en av dem. Var en fin röd ring runt hålet. Hittade lite ljust blod som inte luktad. Lutade lite åt en muskelträff. Vi tog och satte spårlinan på Donna och satte henne på spåret. Men verkade som hon vinklade efter bara någon meter. Men när vi kommit 30m så började hon vinda och hittade löpan igen. Efter 100m blir det en vinkel och nu så blir hunden hetare. Jag hittade en del blod i löpan här och nu började jag nog luta åt ett bukskott. Spåret sneddar över en liten åker och när vi ska ta oss över taggtråden så syns det på hunden att hon har bara vittring. Ligger en hög med vindfällen så Reine och hunden går rätt igenom dem, men jag går runt. När vi kommit 30m längre fram ropar Reine att den ligger där så jag skyndar fram och sätter en slug bakom örat på den. Var en +100kg galt. Träffen satt bakom mellangärdet och på utgångsidan stack tarmarna ut lite. Kändes som att den borde varit lite piggare med den träffen men det kan ju tagit levern också. Har ju inte riktigt koll för vi var inte med och passade den. Var första riktiga eftersöket för Donna och jag tycker det funkade rätt bra. Fast det verkade som hon gick lite på vind men det gör ju inte så mycket så länge som hon hittar rätt. Du är på hugget nu, vad är Donna för hund? Fick inte dina tjejer vara med.......
Publicerat December 10, 200916 yr Författare Du är på hugget nu, vad är Donna för hund?Fick inte dina tjejer vara med....... Reines jämte. Var hos dom du var med på rävjakt för några år sedan. Lina var backup i bilen.
Publicerat December 10, 200916 yr Sköt du på död gris Kul att det gick bra, stora galtar är lite spännande att gå efter... /Lasse
Publicerat December 10, 200916 yr Författare Sköt du på död gris Nja riktigt död var den ju inte. Men det fodras ju nästan att de ligger still för att jag ska träffa.
Publicerat December 10, 200916 yr Nja riktigt död var den ju inte. Men det fodras ju nästan att de ligger still för att jag ska träffa. Jaha då vet jag var det var, du fick ju chans att prova en slug. Bra jobbat!