Publicerat December 10, 200916 yr Släppte Blackie på ett gäng grisar i förmiddags. Hon körde gris nästan inim hörhåll i nästan 3 timmar sen kopplade jag.. man måste ju hem ibland oxå.. Iofs hade hon legenden Raja med en del av tiden. Men nog faen står man fel jämt.. Om det va samma gris hela rundan vet jag inte men det är kanske troligt att det byttes drevdjur efterhand som de vände in i upptagsområdet igen. Drevet passerade samma pass på granmarken flera ggr om... även någon vända med Raja oxå då passerade det gris på samma stig.. tror vi räknade in 5 passage hit o dit... Lätt irriterande.. Vi hade båda jag o polaren grisen inom hörhåll iallfall när den tassade förbi precis utom synhåll ett par ggr. JO.. Blackie tassade ju inte precis.... Släppte vid rött kryss och upptagsomgådet, där grisarna stod/låg i blå ring. Kopplade sen vid svart kryss. Så förbenat trevlig förmiddag.. fattades bara ett bra avslut... men o andra sidan slapp vi ju ta ur, flå o söla ner oss....
Publicerat December 10, 200916 yr Låter som ni har haft en kul dag. Blir det aldrig några ståndskall med Blackie?
Publicerat December 10, 200916 yr Författare Låter som ni har haft en kul dag. Blir det aldrig några ståndskall med Blackie? Är det frisk gris så står det inte särskilt länge.... Grisarna är väl rädda om hörseln... Men visst stod det några gånger i 5-10 min, ändå va Raja där oxå ett par ggr.. Nu är jag rätt säker på att detta va mindre årsgrisar som vände tillbaka till gruppern några ggr o så bröt nog en ny ut o tog en ny vända osv. Men med en illhojande svart idiot i gult skynke som kommer farande vilt tjoande så skrämmer det nog skiten ur smågrisarna.. Tror nog det hade vänt upp till upptaget igen om jag inte kopplat. Men nog va det riktigt nöjsamt Undrar bara när hundskrället ska lägga av självmant...
Publicerat December 10, 200916 yr Härligt när det går runt och man får djuren nära. Synd att det inte blev något bara