Publicerat December 10, 200916 yr Hej jag är ny på forumet men hoppas på hjälp ändå Jag har just köpt en ny Sako 75a i 9,3x62 och den känns gedigen förutom slutstyckslåset. Är det någon som haft problem med det? Går de att bygga om till vanlig styrhylsa? Mardröm att tappa nyckeln då den inte sitter särskillt stabilt. Kan man helt krasst limma ihop låset då jag aldrig kommer att anv det eller måste funktionen vara kvar för att kunna plocka isär slutstycket vid ex rengöring? Tacksam för svar/Simon
Publicerat December 10, 200916 yr Lås upp, kasta nyckeln så långt du orkar och glöm var den landade Har sånt där skitlås på min 9.3x62 också men fick inte med nån nyckel
Publicerat December 10, 200916 yr Författare Lås upp, kasta nyckeln så långt du orkar och glöm var den landade Har sånt där skitlås på min 9.3x62 också men fick inte med nån nyckel Kan inte testa nu för byssan är borta på plastbäddning och fasettslipning men jag har för mig att de inte gick att få ur nyckeln annat än i låst läge. Får jag ur den så blir de nog att göra som du säger.