Publicerat December 10, 200916 yr Den första bössa jag använde var en 1100.. Gillade den, tung och klumpig men fungerade bra. Vet att jag hade lite strul med den med klena laddningar då det var kallt men annars fungerade den bra. Utan att klippa av rekylfjädern så tror jag inte den sväljer 24 grams plugg så där utan prut men den går att justera så ska det fungera. Mvh!
Publicerat December 11, 200916 yr Att konstatera är att moderna 1100:or inte ens har hälften av den puts och studs i tillverkning/ytor och passning som äldre modeller, något jag konstaterade vid besök av visningen inför Vidforss senaste auktion. Klarar man av det lite råa i känslan är det inget att tänka på om man gillar konceptet. /Christian
Publicerat December 11, 200916 yr Min 1100 i kal 20/70 är en riktig arbetshäst,laddar om alla laddvikter ordentligt. Vill man ha en no frills-nononsens-workhorse så lär det bli svårt att hitta något bättre för de småpengar som dessa i regel kostar. Gav 1000:- för min på Widforss auktion för ett år sedan,har nog aldrig fått mer valuta för pengarna någonsin Har två pipor till min, en 66cm skeet och en 71cm full,täcker in all min jakt. /Mike
Publicerat December 15, 200916 yr Författare Tack för svaren! Den jag tänker på har en Cutts compensator monterad. bra eller dåligt?
Publicerat Januari 10, 201016 yr Den jag tänker på har en Cutts compensator monterad. bra eller dåligt? Om jag förstått rätt så är inte kompensator tillåten på trap. Jag har inte sett någon fått lämna banan på grund av kompensator och jag har svårt att se att det skulle vara någon större fördel vid enkelskott, men dyker det upp någon tävlingsinriktad grinpelle så kanske man får lämna banan??? En annan nackdel är kanske att det bara brukar finnas tre olika choker till dom. Själv tycker jag bössor med 71cm pip och Cutts känns tröga, men det är ju upp till var och en.
Publicerat Januari 12, 201016 yr Jag har en 1100 som jag har kapatt av kompensatorn den blev jätte mysig
Publicerat Mars 23, 201016 yr finns det några åsikter om Remington 1100? Jag har enn 1100, använder den främst till att skjuta jaktstigar, har en med compensator. Har jämfört endel med andra halvautomater, mest beretta och tycker att 1100.an slår upp och har betydligt mindre rekyl. Alltså kan man få till ett snabbare andraskott. Är väldigt slitstarka vapen med. Mvh Simon