Publicerat December 10, 200520 yr Här är en bild på min grytrevolver...RÖHM-GMBH.SONTHEIM MOD.30 CAL 22 lr... Denna är ovärdelig på grytjakt...
Publicerat December 10, 200520 yr Jeg har en grytrevolver som er en Ruger SP 101. Denne har jeg kjøpt et skjefte til med innebygget laser , det er veldig smekkert og tar ingen plass. Skjeftet heter Crimsom trace. Tror nettsiden deres heter crimsomtrace.com
Publicerat December 10, 200520 yr Ja det glemte jeg å si , dette skjeftet kan justeres både i side og høyde med en liten umbraco nøkkel. Jeg har min innstilt slik at den treffer midt i på 1m.
Publicerat December 10, 200520 yr Jag tycker laser på ett sådant vapen är en ytterligt smart och bra ide. Men då det är olagligt att jaga med så är det kanske inte världens smartaste att skriva här om. MVH Håkan
Publicerat December 11, 200520 yr Intressant fäste till siktet du har...är de det där nya Optiloc ??... :-* ;D ;D Tycker också att det är en fiffig idé med att ta en laser penna och använda som sikte...*Imponerad*...skulle inte ha kommit på nå sånt själv... hur samskjuter den med siktet (jag vet att det är olagligt att jaga med, men jag är säker på att du endast skjuter på tavlor med den :..) Ha dé Mvh Fredde
Publicerat Mars 27, 201115 yr Har en fråga vilken amunition rekomenderas för att minska risken för rikochetter. Är ju ofta korta håll och kanske mycke sten. (Provade en som hette subsonik tror ja men den fastnade hylsan så ja fick bryta ut den. Har nu provat cci Mini mag och den går bra men har hört att den ska va ganska snabb och det är väll inte det bästa med tanke på rikochetter. Nybliven revolver ägare SIGGE.......
Publicerat Mars 28, 201115 yr Jag tycker laser på ett sådant vapen är en ytterligt smart och bra ide. Men då det är olagligt att jaga med så är det kanske inte världens smartaste att skriva här om. MVH Håkan Nu jagar Foxkiller i Finland och där är det andra regler.
Publicerat Mars 28, 201115 yr Jag har testat en del olika typer det finns jättefjuttiga somm Zimmer och CB-long...dessa har liten kula och och väldigt låg utgångshastighet runt 200 m/sek. .22 kort går lite rappare och finns ofta med en lite hålspetskula....något tyngre vikt än ovanstående...är ofta väldigt rappa och gjorda för pistol/revolver.(kort pipa) Subsonic väldigt fin men inträngningen är marginell jämfört med .22 kort detta tror jag beror på att den vanligtvis är tillverkad för gevär. Allt annat funkar bra men det smäller så förbaskat.... Sen har jag för mig att det endast är tillåtet att använda 22 long för den avlivning det handlar om.... Mitt val om det var lagligt skulle falla på 22.kort... Min grytpistol...S&W Airlite 317....
Publicerat Mars 28, 201115 yr Jag har testat en del olika typer det finns jättefjuttiga somm Zimmer och CB-long...dessa har liten kula och och väldigt låg utgångshastighet runt 200 m/sek. .22 kort går lite rappare och finns ofta med en lite hålspetskula....något tyngre vikt än ovanstående...är ofta väldigt rappa och gjorda för pistol/revolver.(kort pipa) Subsonic väldigt fin men inträngningen är marginell jämfört med .22 kort detta tror jag beror på att den vanligtvis är tillverkad för gevär. Allt annat funkar bra men det smäller så förbaskat.... Sen har jag för mig att det endast är tillåtet att använda 22 long för den avlivning det handlar om.... Mitt val om det var lagligt skulle falla på 22.kort... Min grytpistol...S&W Airlite 317....