Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Snöcamo

Featured Replies

Publicerat

Snön börjar falla och plötsligt har det med kort varsel öppnat sig en extra vecka i mellandagarna för toppjakt och rävlock. Problemet är bara att mitt tidigare snöcamoställ från Pinewood lyser (UV) värre än julgransbelysningen i city.

Jag funderar därför på att inhandla ett nytt ställ. ASAT är Rollsen men bågjaktskatalogen har inte min strl och hinner knappast att få hem den i tid. Den är dessutom lite dyr. Återstår Swedteam som känns som rätt dyr 895kr+375kr för mask i förhållande till vad man får. Jag funderar därför på den från Engelson, men vill inte gärna råka ut för ett nytt "självlysande" ställ. Är det någon som provat detta?

http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader...=&sida_nr=2

Publicerat

Det tar inte ens 2 veckor om Lasse på BJkatalogen beställer från staterna! Går skitsmidigt! Lite dyrt men fan va bra ASAT är alltså! Har hela deras sortiment själv och kommer aldrig att byta! Köp ett vanligt ASAT annars, det är jäkligt bra i snö det med om man inte är i riktigt snötätt område! Är du i snöskog så är nästan vanliga att föredra enligt mig :P

Mvh !

Publicerat

Fast å andra sidan.. om det är i mellandagarna kanske det skiter sig

Publicerat
  • Författare

Jepp, jag drar om 1,5 veckor och man får nog räkna med 7-8 arbetsdagar i dessa julstökstider+ viss leveranstid från honom så det går icke. För toppjakten så känns stället inte heller optimalt då smidighet är viktigt vid skidåkningen.

Priset på Engelsonstället är riktigt bra, men det är nog omöjligt att få info från dem i frågan då majoriteten är helt omedvetna om UV-problematiken.

Publicerat

Tjena!

Som du säger så är ju ASAT Rollsen bland camo kläder! Jag kan bara hålla med Herr Mattson om att det är grymt bra!

Det finns ingen anledning att ha flera olika camo när man har ASAT.

ASAT 3D Snöcamo är uppbyggt exakt som deras vanliga 3D ställ.

Efterssom vitt är den värsta färgen när det gäller att lysa blått UV ljus så var jag ju tvunget att testa mitt Snö ASAT.

Men det var fullständigt "dött" under det blåa ljuset!

Det enda som gav ifrån sig nått ljus var tvättrådslappen och den går ju att klippa bort.

3D ställen är väl tilltagna i storlek!

Själv har jag Large men jag får ändå på mig varma kläder under.

Med mina 175 cm längd och ingen "tvättbrädemodell", så har jag redan från början lite extra under.. ;)

Snön börjar falla och plötsligt har det med kort varsel öppnat sig en extra vecka i mellandagarna för toppjakt och rävlock. Problemet är bara att mitt tidigare snöcamoställ från Pinewood lyser (UV) värre än julgransbelysningen i city.

Jag funderar därför på att inhandla ett nytt ställ. ASAT är Rollsen men bågjaktskatalogen har inte min strl och hinner knappast att få hem den i tid. Den är dessutom lite dyr. Återstår Swedteam som känns som rätt dyr 895kr+375kr för mask i förhållande till vad man får. Jag funderar därför på den från Engelson, men vill inte gärna råka ut för ett nytt "självlysande" ställ. Är det någon som provat detta?

http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader...=&sida_nr=2

Publicerat
Jepp, jag drar om 1,5 veckor och man får nog räkna med 7-8 arbetsdagar i dessa julstökstider+ viss leveranstid från honom så det går icke. För toppjakten så känns stället inte heller optimalt då smidighet är viktigt vid skidåkningen.

Priset på Engelsonstället är riktigt bra, men det är nog omöjligt att få info från dem i frågan då majoriteten är helt omedvetna om UV-problematiken.

Har du kollat med www.nordicsportsman.se ? Har nya snödräckter till i år. Inte skitdyra, 1295 kr. Riktigt tysta och sköna att svettas i. Kanske lite amerikanskt stora över magen men ok. 15 % avslag om du är med i bågjägarförbundet. Lätta, effektiva och snabba att handla av !

Publicerat

Eller ett vitt lakan, gör en poncho av den, ta lite grillkol och dra sträck över tyget.. enkelt o billigt

Publicerat

enklast av alla så kan man köra vanliga jaktkläderna det gör jag.

Publicerat
Eller ett vitt lakan, gör en poncho av den, ta lite grillkol och dra sträck över tyget.. enkelt o billigt

Funkar garanterat!

Publicerat
  • Författare
enklast av alla så kan man köra vanliga jaktkläderna det gör jag.

Det stämmer att det ibland snarare kan vara bättre utan camo vid toppjakt än med, dock ser jag camo som en fördel vid rävjakt.

Publicerat

Vid rävlock förstår jag behovet och skulle nog själv föredra vintercamo. Men vid toppjakt har jag de senaste två säsongerna använt vanliga gröna jaktkläder och har skjutit mer fågel än tidigare :) Förmodligen beror det inte på att jag slutat använda snöcamo, men jag märker ingen skillnad.

Publicerat
Vid rävlock förstår jag behovet och skulle nog själv föredra vintercamo. Men vid toppjakt har jag de senaste två säsongerna använt vanliga gröna jaktkläder och har skjutit mer fågel än tidigare :rolleyes: Förmodligen beror det inte på att jag slutat använda snöcamo, men jag märker ingen skillnad.

även jag har fått bättre resultat sen jag slutade med vita kläder så vet vet det kan vara bättre.

och ja vid rävlock så vill man ha camo klantigt av mig att glömma, fast i dag var det osäkrat och klart på en räv men den var skymd av sly. kläderna var mitt orangea arbetsställ för jag hade bara kort tid att jaga så jag hann inte byta om. :blink:

Publicerat

Vart hittar man asat 3D snöcamo i sverige??

/Nicke