Publicerat December 13, 200916 yr Tänkte byta hundförarbössa till en studsare ist för min slugbössa. Har tänkt mkt på att man kanske inte ska vara så begränsad just till de nära skotten utan även kunna skjuta på något längre håll om det behövs. Hittade en här på blocket, vad anser ni om denna? Rätt pris? Kaliberval? mm?? Ska endast ha den på grisjakter när jag går me hunden...
Publicerat December 13, 200916 yr Tänkte byta hundförarbössa till en studsare ist för min slugbössa.Har tänkt mkt på att man kanske inte ska vara så begränsad just till de nära skotten utan även kunna skjuta på något längre håll om det behövs. Hittade en här på blocket, vad anser ni om denna? Rätt pris? Kaliberval? mm?? Ska endast ha den på grisjakter när jag går me hunden... Du får nog skicka med länken oxå
Publicerat December 13, 200916 yr Författare Du får nog skicka med länken oxå Kom precis på jag missade det viktigaste http://www.blocket.se/kristianstad/Husqvar...ca=23_8&w=0
Publicerat December 13, 200916 yr Personligen vill jag ha lite grövre doningar men smaken är som baken Verkar vara en vettig bössa till ett billigt pris, dock kan det vara intressant att veta om den är hemmakapad eller gjord av någon vapensmed. Det kan påverka träffbilden ganska rejält eftersom du ville ha en bössa som funkar på lite avstånd också... Dock har jag ingen erfarenhet av 8x57js med kort pipa...
Publicerat December 13, 200916 yr Den duger förmodligen till dig som hundförarbössa, då ena morbrorn skjutit ett 60-tal älgar som hundförare med just 8x57JS... Kalibern är det inge fel på, men då kommer vi till just detta gevär. Är lite kritisk till gamla Husqvarnabössor, med oklar beteckning av modell och typ.. Detta själv då jag äger en själv som jag nu måste ge tillbaka till andra morbrorn, då det är en sk "förstärkt" m38-mekanism som är rent livsfarlig i detta starka kalibrar. Hoppas du hittar någon fin bössa dock! Mvh