Publicerat December 14, 200916 yr Jag tänkte bara höra om någon vet allt som är lagligt och olagligt när man åtlar t.ex vad man får lägga ut och hur man får lägga ut det blir lycklig av svar
Publicerat December 14, 200916 yr vet inte om detta är sant eller inte men har fått höra att man bara får lägga ut sånt som kommer från det vilda, alltså du får inte lägga ut slaktrester från slakterier som tar emot t.ex. tamgrisar o dylikt. men fisk, rådjur o älg slaktrester o sånt ska vara fullt godkänt och mycket lockande för mickel MVH
Publicerat December 14, 200916 yr Bra fråga, vet inte själv vad som gäller exakt.......men mycket regler finns det. Såg förresten detta på sjf hemsida Åtel
Publicerat December 31, 200916 yr vad jag vet så får du som sagt åtla med allt som kommer från skogen som tex slaktavfall från älgjakten. hur det ligger till med hundmat å surstömming m.m. vet jag inte men något du inte får åtla med är slaktavfall från tamdjur