Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv/Toppjakt

Featured Replies

Publicerat

Ska till att pimpa upp CG:n med en ny kikare, alt en bättre beg.

Kommer mest att användas för att lock/vak jaga räv (dygnet runt) samt till toppjakten.

Så vill iaf ha minst 16 ggr förstoring och hade tänkt lägga 7000:-

Tack på förhand!

Publicerat
Ska till att pimpa upp CG:n med en ny kikare, alt en bättre beg.

Kommer mest att användas för att lock/vak jaga räv (dygnet runt) samt till toppjakten.

Så vill iaf ha minst 16 ggr förstoring och hade tänkt lägga 7000:-

Tack på förhand!

Hmmm, ska du jaga toppfågel behövs fina riktmedel och hög förstoring, ska du jaga räv på natten behövs belysning. En kombination som inte är helt lätt att finna för speciellt inte för ynka 7 000:- om du ska ha kvalité.

Enklast blir nog att titta på import från US t ex Burris 4-16X44 Signature Select m belyst ballistic plex för runt 650$.

Kan du vara utan belysning ökar utbudet dramatiskt och det finns mycket att välja på, kolla in Blocket t ex.

Publicerat
  • Författare
Hmmm, ska du jaga toppfågel behövs fina riktmedel och hög förstoring, ska du jaga räv på natten behövs belysning. En kombination som inte är helt lätt att finna för speciellt inte för ynka 7 000:- om du ska ha kvalité.

Enklast blir nog att titta på import från US t ex Burris 4-16X44 Signature Select m belyst ballistic plex för runt 650$.

Kan du vara utan belysning ökar utbudet dramatiskt och det finns mycket att välja på, kolla in Blocket t ex.

Ett belyst sikte behöver jag inte. Fullmåne och snö = skjutljus dygnet runt =)

Publicerat
Ett belyst sikte behöver jag inte. Fullmåne och snö = skjutljus dygnet runt =)

Ja då finns det massor att välja. Lämpliga märken o modeller är Leupold VX3, Nikon Monach, Zeiss Conquest, Buschnell Elite, Burris Signature/Eurodiamond m fl.

Publicerat
Ja då finns det massor att välja. Lämpliga märken o modeller är Leupold VX3, Nikon Monach, Zeiss Conquest, Buschnell Elite, Burris Signature/Eurodiamond m fl.

Fast jag hade nog personligen skippat Leupolden, den mäter sig inte med dom andra vad gäller ljusgenomsläpp (i min högst subjektiva bedömning).

Publicerat
Fast jag hade nog personligen skippat Leupolden, den mäter sig inte med dom andra vad gäller ljusgenomsläpp (i min högst subjektiva bedömning).

Jag är nog böjd att hålla med dig. Hade ett tag en VX-III och den tappade skärpan/upplösningen när det blev mörkt. Nu är det individuellt men så upplevde jag det. Själv hade jag nog kollat in Conquesten först och sen Nikon, men det är jag det. Det var utförsäljning av Swarovski AV för en tid sen til bra priser, kanske kommer de ut på beg. marknaden vad det lider och de är super.