Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapenlicens

Featured Replies

Publicerat

Hej! Hur ställer sig Polismyndigheten till att man tillfälligtvis har fler än 6 vapen? Grejen är att jag idag har 6 vapen men vill byta min 222R mot en 243W. Det finns då bössor på Blocket men säljarna vill inte ta 222:an i inbyte. Finns det då möjlighet att få licens på en 243:an om jag säljer 222:an snarast möjligt bakefter?

Publicerat

Hej!

Byta är ju byta och oftats vill de att man lämnar in en gammal licens innan man får en ny. jag har dock varit med om pragmatiska handläggare som beviljat licens under förutsättning av att man säljer den gamla inom en viss tid. Det är som du noterar lite upp till handläggaren.

Mvh

Publicerat
  • Författare
Hej!

Byta är ju byta och oftats vill de att man lämnar in en gammal licens innan man får en ny. jag har dock varit med om pragmatiska handläggare som beviljat licens under förutsättning av att man säljer den gamla inom en viss tid. Det är som du noterar lite upp till handläggaren.

Mvh

Hmm, det är som jag förstår det Vapenförordningen 1996:70 som styr licenshanteringen av vapen men jag hittar inget om antalet vapen, var står det?

Publicerat
  • Författare
Hmm, det är som jag förstår det Vapenförordningen 1996:70 som styr licenshanteringen av vapen men jag hittar inget om antalet vapen, var står det?

Ahh, jag hittade det

"Vid tillämpning av fjärde stycket skall behovet anses motsvara fyra jaktvapen, stommar eller lådor till sådana vapen, om det inte finns omständigheter som talar för att sökanden behöver fler vapen än så. Tillstånd till fler än sex jaktvapen, stommar eller lådor till sådana vapen, får beviljas endast om sökanden visar att det finns ett mycket kvalificerat behov av

ytterligare vapen. Förordning (2006:1304)."

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.