Publicerat December 11, 200520 yr hej! har 2 kråk/skatfällor men frågan är vad ska man ha för bete i dom satt fåglarna känner doften av det även fast det är vinter och kalt och betet fryser ihop. har kattmat för tillfället men har ni några föreslag på bete som skulle kunna vara bra att ha i ???
Publicerat December 11, 200520 yr Jag brukar ha flådda mink och rävkroppar även fiskavfall...det brukar funka .
Publicerat December 27, 200520 yr hur har det gått med kråkfällorna?vilken modell är det och hur mycket har du fångat i den?
Publicerat December 27, 200520 yr Författare hur har det gått med kråkfällorna?vilken modell är det och hur mycket har du fångat i den? jag har 2 såna hära fällor http://www.jaktguiden.se/fallor/L2-krakbaset.pdf . men har bara fått en skata hitils. anledningen är nog att jag har för dålig åtel
Publicerat December 28, 200520 yr Författare Brödbitar, frön och hundmat utkastat.Det är mumma för pippis. jo har kattmat men det fryser ju ihop nu på vintern. men har fullt met solrosfrön
Publicerat December 28, 200520 yr Skinnet från gravad lax luktar även om det är kallt, tänk oxå på att skator och kråkorna ser bra, dom hittar kadaver i alla väderlekar........
Publicerat December 28, 200520 yr Författare Skinnet från gravad lax luktar även om det är kallt, tänk oxå på att skator och kråkorna ser bra, dom hittar kadaver i alla väderlekar........ joo ska pröva med skinn från gravad lax
Publicerat Januari 25, 200620 yr någon som har erfarenhet av norsk kråkfälla? ??? TACKSAM MED TIPS :-*
Publicerat Januari 25, 200620 yr någon som har erfarenhet av norsk kråkfälla? ???TACKSAM MED TIPS :-* Jag har haft två liknande kråkfällor...håller på att reparera en av dom för att försöka fånga skator med den i stället...för vi har sååå mycket skator här.Vad är det du vill veta... ???
Publicerat Januari 25, 200620 yr Jag har haft två liknande kråkfällor...håller på att reparera en av dom för att försöka fånga skator med den i stället...för vi har sååå mycket skator här.Vad är det du vill veta... ??? Hur långt har du mellan pinnarna för att fånga skator?Kråkor, korp och andra lite större fåglar får jag...men skatorna flyger ut å in...Men om man minskar för mkt så vill ju inte de större fåglarna in...knepigt sånt där.
Publicerat Januari 26, 200620 yr Hur långt har du mellan pinnarna för att fånga skator?Kråkor, korp och andra lite större fåglar får jag...men skatorna flyger ut å in...Men om man minskar för mkt så vill ju inte de större fåglarna in...knepigt sånt där.Ja! det är det som är det knepiga...vet inte riktigt ännu hur långt det skall vara för att fånga skator...en kompis till mig satte galler och klipte små hål i gallret lite oregelbundet i stället för pinnar och det funkade hyfsat. ???Jag tror nog att när man har så smalt mellan pinnarna att man fångar skator så går inte kråkorna mera in! Jag har haft i gång några hemmabyggen för skator i höst och fått ca 100 st i dom...dackdelen med dom är att den fångar bara en skata åt gången.
Publicerat Januari 26, 200620 yr Hej alla ! Jag vet inte hur mycket fåglar lockas av att det luktar det är väll mer synen som används. prova färgstarka och naturliga godbitar som rödavinbär eller döda småfåglar. /Ulban
Publicerat Januari 26, 200620 yr Hej igen ! Om ni inte redan läst om det så står det om fällfångst i sista svensk jakt. /Ulban
Publicerat Januari 26, 200620 yr hej jag har hadde tänkt fånga kråkor i vår . jag har en kråk-bulvan ska jag sätta inn kråk-bulvanen i fällan så kanske den lockar till sig andra kråkor ????? ??? har ni någar me tips så tipsa gärna .
Publicerat Februari 2, 200620 yr Såg reportaget i tidningen men hittar inte nån ritning på Ölandsbåset. Nån vänlig själ som kan delge mig den? Mvh
Publicerat Februari 6, 200620 yr Författare Såg reportaget i tidningen men hittar inte nån ritning på Ölandsbåset.Nån vänlig själ som kan delge mig den? Mvh här är en fälla som är identisk lik med ölandsbåset http://www.jaktguiden.se/fallor/L11-vinrarpsfallan.pdf
Publicerat Februari 6, 200620 yr Gabbe i sommar får vi ta och bygga några fällor och stoppa ut lite här och var
Publicerat Februari 7, 200620 yr Författare Gabbe i sommar får vi ta och bygga några fällor och stoppa ut lite här och var jag har ju du får väl ta och bygga nä men vi får ha stor produkton av fäller till sommarn ;D
Publicerat Februari 7, 200620 yr jag har ju du får väl ta och bygga nä men vi får ha stor produkton av fäller till sommarn ;D Jajjamen så får de stå ute året om