Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilka skor ska man använda?

Featured Replies

Publicerat

Precis så gjorde ju jag när jag sköt min kudu!

Nja, inte direkt! hade man försökt springa efter en sån så hade man fixat det max 100 meter i den värmen.

Efter det låter det mer som om astmaförbundet har årsmöte i bushen!

Publicerat

Som sagt, det där är riktiga jägare, bara spårandet är imponerande nog, och sen kommer "the runner", Bara inse att man inte kan bli tuffare än så, hur mycket prylar man än köper. Han fixar det ju med en vattenflaska och ett litet kastspjut!

Publicerat

Fascinerande, minst sagt. Bara hört talas om dessa människor förut. Att se detta var intressant. Gripande..

Publicerat

gör så i sverige så kommer alla djurrätts snubbar göra likadant mot dej ;) fast jag ska nog dra upp det nästa gång nån vegan börja gnälla om att vi jägare e fega som använder skjutvapen att vi kan ju hetsa djuren genom att springa efter i flera mil :D iofs kommer jag nog bara nån km just nu i nuvarande kroppsform ;)

Publicerat
post-439-1261390442_thumb.jpgSpännande! Även om vi inte sprang så gick vi hela dagarna när jag var i Nambia. Och där var det och Bushmen som ledde oss, för utan dem var man helt lost vad gäller vilket spår som var "het" och vilket som var gammalt ! Det är helt otroligt att gå med och försöka se det dom ser i spårväg. Det svåraste är att s a s sålla ut det rätta spåret p g a att det är lika mycket spår som efter en beachvollybollturnering på en strand, överallt. Det som gäller för samtliga bushmen, som det verkar, är att handen s a s leder dem framåt. Så fort spåret blir svårare ju närmare marken kommer handen som liksom följer spåret framåt. Här är en bild på Augus! Min tracker som precis varit och kollat av ett spår.
Publicerat

Är man hungrig nog så visst fn klarar man det, om inte så löser det hela sig ändå.

Jag har den yttersta respekten för dessa jägare.

/Christian

Publicerat

Har ju träffat en familj av dessa underbara människor. Dom är värda ALL respekt inte bara som jägare. Annars när det gäller skor vid ett sånt tillfälle skulle jag rekommendera Courtney boots :lol:

Publicerat
Är man hungrig nog så visst fn klarar man det, om inte så löser det hela sig ändå.

Jag har den yttersta respekten för dessa jägare.

/Christian

nja vetefan om man skulle fixa det även om man är hungrig fast hmm jag skulle nog fixa ett bakhåll tror jag :lol:

självklart har dom min respekt

Publicerat
nja vetefan om man skulle fixa det även om man är hungrig fast hmm jag skulle nog fixa ett bakhåll tror jag :lol:

självklart har dom min respekt

Det är lugnt, jag springer, tänk vad viltet skulle skena med en tokig blek svensk i hälarna.

bakhållet kommer säkert att fungera.

/Christian

Publicerat
Det är lugnt, jag springer, tänk vad viltet skulle skena med en tokig blek svensk i hälarna.

bakhållet kommer säkert att fungera.

/Christian

hehehe tror nog att det blir knall och fall verkan

alá svimmande getter :lol:

Publicerat

Googla o läs om " Binoit Brothers"

dessa snubbar smyger på en hjort i flera dagar innan de tar den med kniv..

lite väl absurt men sant

Publicerat

Visst är det imponerande självklart har dessa jägare min djupaste respekt!

Det är trots allt en fysiskt fakta att vi människor kan hantera värmen bättre än dem flesta djuren och betänker man att det för några generationen bakåt fanns varg rännare i detta land som gjorde minst lika stora prestationer som dessa blir man lika imponerad av dessa.

Människan är ruskigt uthållig med den rätta viljan och fysiken är det mesta möjligt.

Publicerat
hehehe tror nog att det blir knall och fall verkan

alá svimmande getter <_<

Erkänn, du har nog fan sett mig naken någonstans, tjyvkikare,

bara för att jag ser ut som en oäkta avkomma av shewbacca och en av vattennymferna i Harry Potter filmen.....

/Christian

Publicerat

bara för att jag ser ut som en oäkta avkomma av shewbacca och en av vattennymferna i Harry Potter filmen.....

/Christian

inga kommentarer fast jag har sömnbekymmer nu mer

Publicerat

/Christian

inga kommentarer fast jag har sömnbekymmer nu mer

• 2 weeks later...
Publicerat

De är inte undra på att dom vinner alla maraton!... klart impad! 8h jakt för ett djur! skulle vilja se den av oss som gör de!..

Mvh