Publicerat December 18, 200916 yr Har köpt ny ammo till bössan i kaliber 308 win. Sako Hammerhead 180 grs (11,7g), ska användas till både älg- och rådjursjakten. Hoppas jag blir nöjd och att denna kula trivs bra med kalibern och rådjur/älg. Tycker Norma börjar kosta mer än det smakar...
Publicerat December 18, 200916 yr Det är du inte ensam om att tycka! Jag kör med Lapua Mega för min del, både i 30.06:an och 6,5:an. Funkar bra för mig, så det är inte bara Norma som kan tillverka ammunition!
Publicerat December 18, 200916 yr Författare Det är du inte ensam om att tycka! Jag kör med Lapua Mega för min del, både i 30.06:an och 6,5:an. Funkar bra för mig, så det är inte bara Norma som kan tillverka ammunition! Lapua Mega hade jag gärna köpt, har prövat den med mycket gott resultat av det lilla jag skjutit med den. Den fanns dock ej hemma hos min vapenhandlare. Annars så är megan en favorit hos många verkar det som. Hoppas på Sako Hammerhead. Har använt Norma Alaska i många år och alla djur har fallit "bra" för den med mina vapen som inte är några magnumhistorier... Var nära att köpa Rhino men den sa handlaren kan bli för häftig/köttförstöring på rådjur. Han sa att den Rhinon svampar upp rejält (samtidigt som den har bra restvikt och expansion). Men Lapua Mega var jag sugen på. Men den har stigit i pris har jag hört?
Publicerat December 19, 200916 yr Har köpt ny ammo till bössan i kaliber 308 win. Sako Hammerhead 180 grs (11,7g), ska användas till både älg- och rådjursjakten. Hoppas jag blir nöjd och att denna kula trivs bra med kalibern och rådjur/älg. Tycker Norma börjar kosta mer än det smakar... Samma här. Har använt Sako Hammer head till 308an hela hösten. Normas ammo blev för dyr... Sakos ammo är bra. Skjutit både älg och rådjur med den.
Publicerat December 19, 200916 yr vad ligger sako'n i för prisklass? och har även hört att remmington har några jaktkulor som sägs vara betydligt billigare men hur dom funkar vet jag ej..
Publicerat December 20, 200916 yr Författare Samma här. Har använt Sako Hammer head till 308an hela hösten. Normas ammo blev för dyr... Sakos ammo är bra. Skjutit både älg och rådjur med den. Vad roligt att höra!
Publicerat December 20, 200916 yr Författare vad ligger sako'n i för prisklass? och har även hört att remmington har några jaktkulor som sägs vara betydligt billigare men hur dom funkar vet jag ej.. Jag betalade 475 kr, för 20 st. Snart får man börja handladda...
Publicerat December 20, 200916 yr Jag betalade 475 kr, för 20 st. Snart får man börja handladda... jaisk va dyr, här betalade jag ½ av summan
Publicerat December 20, 200916 yr Författare jaisk va dyr, här betalade jag ½ av summan Jösses, det var inte kul att höra! Stödjer gärna min lokala handlare men halva priset... Du har någon bra kontakt då eller? Tror inte butikspris utan rabatt skiljer så mycket. Norma Alaska kostade 510 kr i min butik. Är du nöjd med kulan annars?
Publicerat December 20, 200916 yr Jösses, det var inte kul att höra! Stödjer gärna min lokala handlare men halva priset...Du har någon bra kontakt då eller? Tror inte butikspris utan rabatt skiljer så mycket. Norma Alaska kostade 510 kr i min butik. Är du nöjd med kulan annars? vad jag fattat så har finland billigare priser. tycker det ärkonstigt att vi betalar mindre för norma ammo än vad ni gör annars har jag gillar hammerheaden den har bra precission och sprider inte så mycket som den tyngre hamemrheadden gör. men har inte skjutit nåt vilt med det. så jag vet inte riktigt hur den fungerar. men en fråga har jag. vi har himmelska dyra priser på lapua naturalis. runt 600kr+ asken. jag vågar inte ens tänka mig hur mycket det kostar i i sverige i 308win ? :
Publicerat December 20, 200916 yr Författare vad jag fattat så har finland billigare priser. tycker det ärkonstigt att vi betalar mindre för norma ammo än vad ni gör annars har jag gillar hammerheaden den har bra precission och sprider inte så mycket som den tyngre hamemrheadden gör. men har inte skjutit nåt vilt med det. så jag vet inte riktigt hur den fungerar. men en fråga har jag. vi har himmelska dyra priser på lapua naturalis. runt 600kr+ asken. jag vågar inte ens tänka mig hur mycket det kostar i i sverige i 308win ? : Med "tyngre hammerhead" menar du 200 grains då antar jag. Lapua Naturalis, jag vet inte vad den kostar här... Men det har naturligtvis andra koll på här på forumet. www.vapex.se har den inte i alla fall. Eller jo kanske: http://www.vapex.se/webshop/product_info.p...oducts_id=11077 Japp, Sverige och Norma=dyrt. Folk tror ju att det är den "enda" ammon. Skitjakt på er...