Publicerat December 20, 200916 yr Litet rådjursdrev i morse som gick ut ur marken direkt. Vi ställde om, och en jägare fick leka hund. Han motade igenom en liten hage. Vi andra såg två rådjur därinne, som inte visste åt vilket håll dom skulle gå. Till slut gick dom åt fel håll, och försvann över en väg in på grannmarken. När jag kom hem mitt på dagen stannade en bil utanför tomten. Det var en jägare vars hund hade förirrat sig in på markerna där jag bor, och även får jaga gris så mycket jag orkar. Hunden hade drivit en galt, och hade förmodligen ståndskall nere i vassen. (Min sambo hade sett grisen när den sprang över åkern). Klart man hjälper till. Så han o jag gick efter hunden, klaffsade igenom isen med vatten upp till knäna och ståndskall som närmast 75 meter ifrån oss enligt hundpejl/GPS. Men sedan bösjade dom dra sig bortåt, så hunden kallades in och dagens jakliga aktiviteter var slut. Många glada miner, bra väder, duktiga hundar men inte ett enda skott-tillfälle. God jul på Er i alla fall...