Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älg o gris jakt.

Featured Replies

Publicerat

Hade älg o grisjakt med grannlaget idag. VI fick upp en ko o kalv i första såten och kalven sköts för en gråhund.

Sen hittade vi 3 större grisar, gråhunden tog en o jagade o jag släppte mitt ”tåg” på de andra.

Sen påsköts grållens gris med 2 skott. Blod i löpan o några hårstrå på skottplats.

Mitt ”tåg” drog söderut ur pejlens räckvidd. Grållen jobbade vidare med sin påskjutna gris och jag tog mig till bilen och körde ifatt min svarte galning som gått förbi ett par passkyttar med 2 större grisar.

Tanken va att släppa på en hund till på den som va påskjuten, mitt kräk dårå... Grållen är rätt försiktig så det kunde bli lite knepigt o komma in på stånd o veta var grisen var om jag nu fattade husse rätt.

När jag väl fått in min hund på pejlen så kom vi i förhåll o stannade bilen. Rullade ner rutan till hälften o hörde ju direkt att hon va nära.

Då kommer en gris rakt mot oss genom skogen. När han är 5-6 m från bilen tittar den upp o ser oss men han bara ökar takten o rusar rakt på bilen??

Han kastar vid mitt bildäck o passerar mig bakåt utanför bildörren. Hade jag haft lite mer nerrullat så kunde jag tagit ett tag i galtens päls… såg bara raggen över bildörren så nära va han.

post-348-1261321507_thumb.jpg

”Tåget” låg så nära att jag bara han öppna dörren o göra en ”målvaktsräddning” på jycken.

Rätt kul upplevelse… hur förklarar man för tex försäkringsbolaget att jag stod still o grisen sprang in i bilen… men han träffade väl inte helt, eller så tog han i däcket.

Åkte sen tillbaka men då hade grållens förare fått på ett skott till på galten och så ville galten ta honom så då gick den äntligen i backen. Envis o bra grålle helt klart.

post-348-1261321534_thumb.jpg

Publicerat

Inte varje dag man är med om något sånt, snygg bild på den skjutna grisen också :rolleyes:

Publicerat

Vildsvin är intressanta djur,

ibland otroligt luriga men inte alltid så kluriga, jag slutade tackla bilar när jag lämnade tonåren,

insåg att det gjorde ont allt för länge efteråt.

Ni har allt oförskämt roligt på era jakter, det är så att man allt blir lite avundsjuk på er...

Nehe skitjakt en masse och angående nassen måste jag säga att den ser ur att le, undrar om de gillar Norrlands Guld.

/Christian

Publicerat

Du skulle ju ha öppnat bildörren o släppt in gris och tåg, Sicket liv det skulle blitt därinne :rolleyes:

Grisarna blir konstigare o konstigare ju mer mman lär sig om dom tycker jag.

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Du skulle ju ha öppnat bildörren o släppt in gris och tåg, Sicket liv det skulle blitt därinne ^_^

Grisarna blir konstigare o konstigare ju mer mman lär sig om dom tycker jag.

/Lasse

Jepp!

Tanken slog mig att vräka upp dörren i trynet på nassen... kunde ju fått den omlackerad... men hur förklara det för försäkringsbolaget.. ;)

Jo.. alltså.. ni vet... jag stod alltså parkerad...

O när jag skulle öppna bildörren så kom en gris o sprang in i den... ;)

Njääää... de går nog inte på´t... :rolleyes:

Publicerat
Jepp!

Tanken slog mig att vräka upp dörren i trynet på nassen... kunde ju fått den omlackerad... men hur förklara det för försäkringsbolaget.. ^_^

Jo.. alltså.. ni vet... jag stod alltså parkerad...

O när jag skulle öppna bildörren så kom en gris o sprang in i den... ;)

Njääää... de går nog inte på´t... :rolleyes:

Det är inte frågan om vad de tror utan vad de kan bevisa, och det är ju en annan 5a.

/Lasse

Publicerat

Det går vilt till på era jakter ;)

Publicerat
post-348-1261321534_thumb.jpg

Märklig historia. Var det ett fyllesvin?

Gäller kanske båda grisarna, vingla in i bilar så där bara...