Publicerat December 21, 200916 yr Hittade en begagnad liten kikare i en annonns: NICKEL 2,5X20 Äkta tyskt kikarsikte med ståltub. ...och det är vad jag vet om den, plus att priset ligger på 350€. Är lite intresserad då jag tror den skulle sitta fint på en älgstudsare, men det är ju inte mycket att gå efter. Någon som hört om Nickel? På vilken sida järnridån färdas vi?
Publicerat December 21, 200916 yr Har själv haft ett Nickel sikte. Trolig kvalite enl. mig då är väl Helia klass. Hade nämligen en sådan oxå och där var ingen , för mig synbar skillnad
Publicerat December 21, 200916 yr Exakta som äldre Helia, bra skit helt enkelt, en vän har en liten variabel som jag har försökt att få köpa ett antal gånger. 350 EUR är för dyrt enligt mig, /Christian
Publicerat December 21, 200916 yr Författare Summa sumarum hittills är det alltså ett okej sikte att montera på bössan, men 350€ är för mycket det?
Publicerat December 21, 200916 yr Jag tycker det, värdet på ett sikte är aldrig lägre än vad man kan tänka sig att betala för det, å andra sidan är ett nickel ståltubat och det är ett köp argumet för mig.. /Christian
Publicerat December 21, 200916 yr Jag har ett inte så gammalt Nickel 8x56 #1 och är supernöjd! 350 monopolpengar för en så pass bra kikare är väl inte helt kasst om man jämför vad man får för de pengarna om man köper nytt...