Publicerat December 22, 200916 yr Jag har en liten fundering. Jakt i dimma (toppjakt) är ju inget att rekomendera...men de tillfällen man har åkt ett antal mil till jaktmarkerna och det varit dimma så vänder man ju inte. Men, vad jag underar är, hur upplever ni att fåglarna är uppe och betar? Ligger de i snön eller är det bara så att man helt enkelt inte ser dem? Då jag har varit ute så har jag endast sett någon enstaka orre. Vad har ni för erfarenheter?
Publicerat December 22, 200916 yr Ja på mina marker är det ofta dimma ibland så kraftig som 50-100m sikt under toppjakten,jag har just under sådana omständigheter inte hört eller sett knappt nå fågel, men när dimman lättar typ vid 12 snåret så har jag kunnat ha bra jakter faktiskt,sköt säsongens första topptupp under dessa omständigheter och såg 3 till... Jag tror dom kan känna sig otrygga om det är tät dimma då dom ju inte heller ser nåt..