Publicerat December 22, 200916 yr Polisen ringde vid två o jag han både ut och hem innan 3 så det va ju snabbt fixat. Lastbil som kört på en större gris av 6. Rejäl smäll. Skönt att det gick så snabbt ändå, inget kul o tölta runt i 16-17 minusgrader... Behövde inte ens ta ut hunden ur bilen. Men fick iallafall bekräftat att jag måste skaffa nytt batteri till Silvapannlampan. Den dog efter 3 minuter trots att det va nyladdat. Ytterligare en kostnad att lägga till alla andra man har denna månaden... Julklappar o så 2 ungar som fyller år o så frugan som oxå fyller år denna månaden... Jepp det dammar i min plånbok... Någons som vet var man köper batteri billigast? När en sån här bit lever ligger på vägbanan så är ju inte grisen långt borta... Hon låg i diket 50-60m från olycksplatsen, antar att hon åkt med lastbilen en bit o sen lyckats ta sig ner i diket. Inget o ta vara på..
Publicerat December 22, 200916 yr beror på vad du ska ha för batterier men du kan ju kolla in batterikungen batteriexperten battericluben
Publicerat December 22, 200916 yr 6v på biltema/jula, några kabelskor. Vips så har du en fungerande lampa, å dessutom till en rimlig kostnad! Bra jobbat! /Erik
Publicerat December 22, 200916 yr Vet inte hur priset står sig, men rätt bra gubbe att ha och göra med, köpt både batterier och en extra laddare av honom....... http://mila.se/web/folder.asp?folderID=60
Publicerat December 22, 200916 yr Författare 6v på biltema/jula, några kabelskor. Vips så har du en fungerande lampa, å dessutom till en rimlig kostnad!Bra jobbat! /Erik Sant men tungt... om det nu är blyacc? Har kört med sånt men de väger bly och går inte ner i fickan.... men billiga. Batteriet bör nog vara silva orginal tror det är NI-MH 9 amp eller nått.. gärna compversionen, har ett 4,5 amp som funkar i reserv. Går inte läsa va det står på lappen på batteriet längre... Men det är nog en Silva 480 pannlampan eller liknande.