Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ladda ammunition 223

Featured Replies

Publicerat

Hej funderar på att börja ladda 223 ammunition därför jag tänker köpa en ruger mini 14. och undrar vart jag får alla kombonenter billigast ifrån? Det jag är ute efter att börja handladda är att jag vill få en massa bulk ammunition som enbart ska användas till banskytte. alltså inte en massa jakt kulor mm.

laddar ordningen tänkte jag först börja med en "Lee classic loader" det är den absolut mest enkla laddarn som finns på marknaden. Den tar lång tid att ladda med men kostar bara några hundra och jag tänkte börja smått och kolla om det här är riktigt min grej.

har tänkt efter och kommit fram till att krut och tändhattar borde jag köpa någonstans nära mig. därför att det är nog svårt att skicka.

Men kulor och hylsor borde man kunna köpa utomlands eller så vart köper jag väldigt billiga kulor och hylsor till 223.

En viktig fråga är behöver man någon sårts spical licens förutom jägarexamen och vapen licens så klart för att börja ladda. Jag menar kan man gå in i jakt butiken och köpa krut och tändhattar utan några problem?

och hur mycket kommer cirka varje skott att kosta?? om man kan ladda om vare hylsa cirka 5 ggr.

Många tack,

• 3 weeks later...
Publicerat

Man behöver ingen speciell licens för att handladda, sålänge man laddar till sig själv dvs.

Det är bara att gå in och köpa krut och tändhattar på närmaste jaktbutik.

Kulor kan man komma över för strax över 1kr styck på vapex, om man ska ha hylsor till hyffsat pris så måste man nog köpta engångsskjutna.