Publicerat December 23, 200916 yr Svär ve o förbannelse nu.. Världens bästa spårsnö o jag slutar jobba vid 8... Jagade iofs igår o söndags o fredags osv.. Men hur ska jag kunna smita ut idag?? Är ju en del pyssel som ska vara gjort idag o så är det julfika på jobbet vid 15. Ska ju städas, putsas o fejas hemma, baka o annat skit oxå.... Får väl hitta på nått, måste ju ut med lite julgott till grisarna i skogen... O då kan det nog passa att bössan o hund åker med i bilen... Kan kanske skylla på att kräket smet ut... Suck... nån som vet om någon städfirma o bakfirma som rycker ut på akutuppdrag??
Publicerat December 23, 200916 yr Svär ve o förbannelse nu..Världens bästa spårsnö o jag slutar jobba vid 8... Jagade iofs igår o söndags o fredags osv.. Men hur ska jag kunna smita ut idag?? Är ju en del pyssel som ska vara gjort idag o så är det julfika på jobbet vid 15. Ska ju städas, putsas o fejas hemma, baka o annat skit oxå.... Får väl hitta på nått, måste ju ut med lite julgott till grisarna i skogen... O då kan det nog passa att bössan o hund åker med i bilen... Kan kanske skylla på att kräket smet ut... Suck... nån som vet om någon städfirma o bakfirma som rycker ut på akutuppdrag?? Jag har exakt samma dilemma! Grisar varje natt på åteln, ett par älgkalvar som ska skjutas, jäkligt fin spårsnö men när ska man hinna med allt! Tydligen en hel del som ska göras hemma just nu och min kära hustru brukar utveckla någon form av julhysteri som resulterar i att hon ägnar större delen av tiden åt att stressa och tjöta om att vi aldrig hinenr klart. Effekten av det blir ju att undertecknad för göra det mesta till slut.. :/ Antingen är hon lätt hysterisk eller jäkligt smart.. Hade tänkt att ägna en hel del av mellandagarna till att jaga, men nu verkar det som att jag nog får hålla mig hemma. Frågan är om jag inte ska muta mina kära föräldrar att hålla lite koll på barnen...
Publicerat December 23, 200916 yr Ah! Ni oroar er för mycket. Finns 24 timmar på dygnet. Och skulle inte det räcka till så har nästa dygn också 24. Sånt som att sova och till viss del även äta är överreklamerat.
Publicerat December 23, 200916 yr Ah! Ni oroar er för mycket. Finns 24 timmar på dygnet. Och skulle inte det räcka till så har nästa dygn också 24. Sånt som att sova och till viss del även äta är överreklamerat. Sa hans om tillbringande gårdagens kväll på sofflocket.. Det lugnade ner sig med snöandet framåt halv tre, föresten..
Publicerat December 23, 200916 yr Men hur ska jag kunna smita ut idag?? Klassikern jag brukar köra med är -"jag skall hämta en "speciell" julklapp..." (hintande till frugan) Julklappen har man givetvis redan inhandlat och ligger gömd i bilen... hehe... Där har man fixat ett par timmar i alla fall
Publicerat December 23, 200916 yr Författare He, he... insåg nu när jag kom hem att frun jobbar idag. alltså kan jag muta ungarna o så drar jag ett par timmar Sticker om 20 min..
Publicerat December 23, 200916 yr Sa hans om tillbringande gårdagens kväll på sofflocket.. Har för få hundar...
Publicerat December 23, 200916 yr He, he... insåg nu när jag kom hem att frun jobbar idag. alltså kan jag muta ungarna o så drar jag ett par timmar Sticker om 20 min.. Och jag sitter på jobbet idag.,. Och än så länge är barnen för små för att muta så de klarar sig själva.. Men å andra sidan, klär man på dem rejält kan de nog sova i bilen några timmar..
Publicerat December 23, 200916 yr Hugga julgran?! Är inte det en bra ursäkt för att få ta på sig "skogskläderna" och bege sig till skogs? Har ni redan tagit in granen så skyll på den där sjukdommen som granarna tydligen har i år och att ni behöver en ny.
Publicerat December 23, 200916 yr Klaga bara... Vi håller på att flytta mitt i allt Jakt, jobb, flytt, jul... Skitbra planering
Publicerat December 23, 200916 yr En bekant fick frågan vad han skulle göra om han vann en hel massa pengar..... Köpa mer tid Ligger lite i det. Tid är trots allt det ända som alla har lika mycket av, frågan är bara vad man gör med den. /Lasse
Publicerat December 23, 200916 yr En bekant fick frågan vad han skulle göra om han vann en hel massa pengar..... Köpa mer tid Ligger lite i det. Tid är trots allt det ända som alla har lika mycket av, frågan är bara vad man gör med den. /Lasse Du är ju så jäkla klok, Lasse.. Men oftast känns det som man alltid är på väg till något och har en tid och passa.. :/
Publicerat December 23, 200916 yr Du är ju så jäkla klok, Lasse.. Men oftast känns det som man alltid är på väg till något och har en tid och passa.. :/ Visst är jag personen som fällde uttalandet känner du med, du jagar på hans mark mellan varven. POTAB Tyvärr är det ju så att man inte styr över alla 24 timmarna själv..... Minst 9 timmar på jobbet varje dag, ca en timme innan jobbet för att bli klar med ungar hundar o allt annat. Resan till och från jobbet 30 min. Äta försöker man ju låta bli men lite måste man ju få i sig då och då, ca 30 min till en timme. För att göra det enkelt så BÖR man sova min 6 timmar varje dygn räknar vi bort dom har vi ca 7 timmar kvar varje dag.... Vafaan gör man med dom? /Lasse
Publicerat December 23, 200916 yr Visst är jag personen som fällde uttalandet känner du med, du jagar på hans mark mellan varven. POTAB Tyvärr är det ju så att man inte styr över alla 24 timmarna själv..... Minst 9 timmar på jobbet varje dag, ca en timme innan jobbet för att bli klar med ungar hundar o allt annat. Resan till och från jobbet 30 min. Äta försöker man ju låta bli men lite måste man ju få i sig då och då, ca 30 min till en timme. För att göra det enkelt så BÖR man sova min 6 timmar varje dygn räknar vi bort dom har vi ca 7 timmar kvar varje dag.... Vafaan gör man med dom? /Lasse Aha.. då vet jag nog vem du menar. Fast iofs vet inte säkert om han VET jag jagar där ibland.. Att vaka gris är ju faktiskt något som man kan göra i stället för att sova.. Men jag är inte helt övertygad om att hustrun direkt jublar om jag sätter mig en liten runda i kväll..
Publicerat December 23, 200916 yr Aha.. då vet jag nog vem du menar. Fast iofs vet inte säkert om han VET jag jagar där ibland.. Att vaka gris är ju faktiskt något som man kan göra i stället för att sova.. Men jag är inte helt övertygad om att hustrun direkt jublar om jag sätter mig en liten runda i kväll.. Du ska väl som vanligt vara glad om han inte vet om det. Och att vaka gris räknas ju ändå inte som jakt, så det måste du väl lyckas få igenom.
Publicerat December 23, 200916 yr Du ska väl som vanligt vara glad om han inte vet om det. Och att vaka gris räknas ju ändå inte som jakt, så det måste du väl lyckas få igenom. Är ju inte helt säker på om han vet eller inte.. Nu förstör ju snön en del.. :/ Du har en poäng där, Björn! Men fn vet om hustrun delar din åsikt... Förr så var tricket att "åka på kundbesök" på jobbet och då man körde på morgonen så lastade man in jaktkläder, hund och bössa och var och jagade hela dagen! Nu har jag inte riktigt samma möjligtheter till kundbesök.. :/
Publicerat December 23, 200916 yr 24 tim/dygn + lunch=25 tim. Skitjakt på Er! Grinar snålt i Norrbotten. har varit och handlat resten nu på morgonen. Stod utanför ICA strax innan 9 nu på morgonen.
Publicerat December 23, 200916 yr Aha.. då vet jag nog vem du menar. Fast iofs vet inte säkert om han VET jag jagar där ibland.. Att vaka gris är ju faktiskt något som man kan göra i stället för att sova.. Men jag är inte helt övertygad om att hustrun direkt jublar om jag sätter mig en liten runda i kväll.. Det man inte vet har man inte ont av jag ska nog sitta jag med ett par kvällar över julen. I kväll blir det inte för vi ska nog ha lite Glögg afton hemma. Harjakt som sig bör på julaftonsmorgon till fruns stora förtret /Lasse
Publicerat December 23, 200916 yr Författare Oki.. gissa vem som ligger j-vligt risigt till....' Hundjävlen jagade dessutom rådjur 2 ggr.. o gick inte o koppla.. idioten släpptes på grisslag o kom ut med rådjur Tänkte mig 2 timmar i skogen de blev 4...