Publicerat December 23, 200916 yr Tänkte köpa en liten kompaktkamera i present till mig själv och har sett att det finns de som är vattentäta vilket vore bra när man är på jakt i regn och snö. Har en Nikon D80 men den är lite stor att ha med sig ibland. Undrar nu om det är någon som testat någon av dom som finns och kan skriva vad man tyckt varit bra och dåligt med den.
Publicerat December 23, 200916 yr Jag har en pentax wp optio som jag är helnöjd med, den enda som är dåligt är att det inte är något linsskydd på kameran så det kan nog va lätt att repa glaset, linsen om man har den i fickan med all annan skit som brukar vara fickan. Köpte till en liten väska för att slippa det. Har dock ej fotat under vatten än men har ju insett nyttan av det
Publicerat December 26, 200916 yr Tänkte köpa en liten kompaktkamera i present till mig själv och har sett att det finns de som är vattentäta vilket vore bra när man är på jakt i regn och snö.Har en Nikon D80 men den är lite stor att ha med sig ibland. Undrar nu om det är någon som testat någon av dom som finns och kan skriva vad man tyckt varit bra och dåligt med den. Har en "Olympus Tough 8000". Helt klart den bästa kamera jag haft. Inga problem me regn o rusk. Vattentålig ner till 10m o rejält stötålig, jag har tom använt den för undervattensfoto. Där är även plexiglas framför lcd-displayen som kan bytas ut om det skulle gå i sönder eller bli alldeles för repigt... 12Mp Ger bra bilder i alla lägen. O där är linsskydd på denna så man riskerar inte linsen heller när man har den i fickan. O väldigt lättskött. Har tom touchcontrol som gör att man lätt kan sköta den med tjocka vantar på sig
Publicerat December 26, 200916 yr Författare Har en "Olympus Tough 8000". Helt klart den bästa kamera jag haft. Inga problem me regn o rusk. Vattentålig ner till 10m o rejält stötålig, jag har tom använt den för undervattensfoto. Där är även plexiglas framför lcd-displayen som kan bytas ut om det skulle gå i sönder eller bli alldeles för repigt... 12Mp Ger bra bilder i alla lägen. O där är linsskydd på denna så man riskerar inte linsen heller när man har den i fickan. O väldigt lättskött. Har tom touchcontrol som gör att man lätt kan sköta den med tjocka vantar på sig Den ska jag kolla närmare på :-) det verkar bli helt ok bilder
Publicerat December 26, 200916 yr Har en "Olympus Tough 8000". Helt klart den bästa kamera jag haft. Inga problem me regn o rusk. Vattentålig ner till 10m o rejält stötålig, jag har tom använt den för undervattensfoto. Där är även plexiglas framför lcd-displayen som kan bytas ut om det skulle gå i sönder eller bli alldeles för repigt... 12Mp Ger bra bilder i alla lägen. O där är linsskydd på denna så man riskerar inte linsen heller när man har den i fickan. O väldigt lättskött. Har tom touchcontrol som gör att man lätt kan sköta den med tjocka vantar på sig Har en likadan, kan rekomenderas, den har funkat kanon hela hösten under jakten. Stryktålig & lättanvänd.
Publicerat December 26, 200916 yr har en olympus 790sw. funkar perfekt. stöttålig som satan, bilder under vattnet och det blir bra bilder och filmer.
Publicerat Januari 5, 201016 yr Har också en olympus µ, men upplever att den behöver mycket ljus för att ta bra bilder samt att många bilder blir oskarpa. Kanske beror på skit bakom linsen, vad vet jag... =)