Publicerat December 24, 200916 yr hur är det med att blanda hagel med vax för att få en lite "long distance" ammo ? finns det nån fara i det ? som att bössan kan sprängas eller liknande ? nån som provat ?
Publicerat December 24, 200916 yr Vet inte vad du vill åstakomma med detta. En slug av blyhagel som hålls ihop med vax? Vad skall du ha den till? Jag är i princip 100% säker på att den kommer att slitas sönder vid avfyring med risken att du får en massa vax i pipan som i sin tur kan leda till tråkigheter. Ballistiskt kommer detta att ge en bedrövlig effekt misstänker jag... Med rätt choker i rätt pipa med rätt patron (filtförladdning) kan man redan nå extrema avstånd så jag ser inte behovet av detta. Problemet är att ha tillräckligt med kraft kvar i svärmen för att ha tillräckligt effekt kvar för att döda det man skjuter på. Lerduvor krossar man utan problem på avstånd runt 100 meter men jag skulle inte skjuta på vilt på det avståndet! (glöm stålhagel eller 24g laddningar... Hull har tämligen extremt snabba laddningar för detta) Jag har en bössa som jag vet hur den fungerar på ganska extrema håll och jag vet inom vilka ramar och avstånd jag kan hålla mig på olika vilt, men då har jag oxå skjutit några skott på långa håll i mina dar...
Publicerat December 24, 200916 yr OM du vill laborera med laddningar som håller ihop skall du fundera på plastgranulat och "wraps", det vill säga laddningar som ligger i ett litet teflonplastblad. Skjuts med helt cylinderborrade pipor (inga choker, inga "overbore") utan en vanlig slät slugipa eller liknande.
Publicerat December 26, 200916 yr Författare OM du vill laborera med laddningar som håller ihop skall du fundera på plastgranulat och "wraps", det vill säga laddningar som ligger i ett litet teflonplastblad. Skjuts med helt cylinderborrade pipor (inga choker, inga "overbore") utan en vanlig slät slugipa eller liknande. tror det är lite det jag funderat på, såg förlänge sedan en hagelpatron var ihålligheterna vid haglen var fyllda med små vita plast pellets eller liknande. vax idee'n fick jag från breacher charges som dom använder för att skjuta sänder dörrlås och gångjärn var dom har blandat vax och metalspån ( komme inte ihåg vilket det är för betal kanske bly ?) och också likadanna med då har dom spån och plast smällt ihop till en bricket/slug. Vad ajg sen fattat är att vaxen/plasten håller ihop skottet tills det träffar nåt var den förintas i tusentals delar. så jag funderade om man på nåt sätt skulle kunna inplantera detta med vanliga hagelskott och få nånslags längre distance eller nånslag splitter slug beroende hur mycket/hur mjuk vax/plast man använder
Publicerat December 26, 200916 yr köp una hagel.kompisar är testad dom och dom verkar vara otroligt rolig http://www.unlimitedammo.fi/
Publicerat December 26, 200916 yr Författare köp una hagel.kompisar är testad dom och dom verkar vara otroligt rolig http://www.unlimitedammo.fi/ har tittat på dom men priset! :F lite mycket för mig 100 euro för runt 40 skott och då är det bara haglen inräknat inte hylsa,kop,krut och tändhatt :F
Publicerat December 26, 200916 yr Författare kvalitet och hitec kostar kör nog med vanliga tungsten skott ifall jag skall köpa hi tech blir billigare också