Publicerat December 25, 200916 yr För mig blev det ingen särskilt god jul det här året. Felix har hängt med mig sedan mina tidiga tonår. En jättecharmig liten kille med fin personlighet. Alldeles underbar på alla sätt. I lördags började han bli lite dålig och blev bara sämre. Svårt att andas och dåligt allmäntillstånd. Måndag blev det veterinärvård. På röntgen upptäcktes att en del av ena lungan var död. Han fick medicin men på tisdagen började den andra lungan också se sämre ut på röntgen. Enligt veterinären kunde man operera bort den döda vävnaden men det var inget dem rekommenderade på en äldre hund. Konvalecenstiden var lång och det kanske inte blivit bättre ändå. I tisdags tog vi det jobbiga men ändå på ett sätt lätta beslutet att han skulle få vandra vidare till dem sälla jaktmarkerna. Så fruktansvärt jobbigt att säga farväl till någon man håller av så mkt men med djur kan man ju inte vara egoistisk. Felix lämnar ett enormt tomrum efter sig och saknaden är stor. Vila i frid gubben! <3
Publicerat December 25, 200916 yr Beklagar sorgen. Fick ta bort en hund på julaftons morgon för 4 år sedan.
Publicerat December 27, 200916 yr Jag beklagar sorgen jag med, det finns inget bättre än taxar. Själv har jag 2 förtillfället, korthår.
Publicerat December 27, 200916 yr lider verkligen med dig. vi fick låta våran älskade tax somna in idag så jag vet vad du går igenom Rest in peace felix Andreas
Publicerat December 23, 201015 yr Författare Idag går mina tankar till hundhimmelen. Vad tiden går fort. Ett år har redan gått men det känns som igår när vi satt på veterinärmottagningen och tog ett sista farväl. Jag hoppas ni inte har lika mkt snö som här så du får vara ute o springa i skogen som du tyckte så mkt om.
Publicerat December 26, 201015 yr Beklagar sorgen. Extra trist när sånt händer i en tid som ska föreställa att vara glädjens högtid.
Publicerat December 27, 201015 yr För mig blev det ingen särskilt god jul det här året. Felix har hängt med mig sedan mina tidiga tonår. En jättecharmig liten kille med fin personlighet. Alldeles underbar på alla sätt. I lördags började han bli lite dålig och blev bara sämre. Svårt att andas och dåligt allmäntillstånd. Måndag blev det veterinärvård. På röntgen upptäcktes att en del av ena lungan var död. Han fick medicin men på tisdagen började den andra lungan också se sämre ut på röntgen. Enligt veterinären kunde man operera bort den döda vävnaden men det var inget dem rekommenderade på en äldre hund. Konvalecenstiden var lång och det kanske inte blivit bättre ändå. I tisdags tog vi det jobbiga men ändå på ett sätt lätta beslutet att han skulle få vandra vidare till dem sälla jaktmarkerna. Så fruktansvärt jobbigt att säga farväl till någon man håller av så mkt men med djur kan man ju inte vara egoistisk. Felix lämnar ett enormt tomrum efter sig och saknaden är stor. Vila i frid gubben! <3