Publicerat December 13, 200520 yr Igårkväll vid halv tio körde vi ner våran älskade gammeltax, Jaktvet Freja till vetrinären för den sista sprutan.Hon hade så ont så ont det sista.Det var världens mysigaste hund, både hemma och i skogen, det kommer bara finnas bra minnen kvar från henne! Vila i frid älskade Freja!
Publicerat December 13, 200520 yr Beklagar verkligen Wille :'( Om hunden hade ont fanns det nog inte så mycket annat att göra, än det ni gjorde. Bevara minnet starkt om eran Freja
Publicerat December 13, 200520 yr Jag beklagar sorgen Wille! :-X Det känns oehört tungt när ens jaktkompis lämnar in. Jag hoppas verkligen att Ni får tag på en ny valp som kan fylla up luckan efter Freja. Sköt om Er!
Publicerat December 13, 200520 yr Författare Ja, att behålla henne hade nog bara vart att tänka på oss själva och inte på henne.Vi får en ny valp ifrån samma linjer till våren, skall bli kul med "barn" i huset igen!Men vi har ju en "skrot" till hemma som vi får jaga vidare med nåt år tills den nya är klar.Om nån har en bra hund och gärna åker iväg och jagar på nya ställen så är ni välkomna att höra av er!
Publicerat December 13, 200520 yr Jaktvet brukar vara förbannat bra jyckar.. har en spaniel därifrån som är ruskigt bra! Känner du ägaren där eller? Trist med hunden dock.. Mvh!
Publicerat December 14, 200520 yr Gulp! Jag får en klump i halsen varje gång jag läser om sån´t. Vila i frid. :'(
Publicerat December 14, 200520 yr Författare ja, vi är god vän med ägarn av jaktvet, hon var här nere så sent som i oktober och släppte sina jyckar, både taxar och spaniels...hon tycker det är lite mindre med varg och lo på våra marker
Publicerat December 14, 200520 yr Beklagar sorgen :'( men jag tror att en valp från Extra kommer att vara lika bra som mor sin så du får säkert nya fina stunder skogen. Ps Jaktvet tyckte väl att det regnade så förbenat hela helgen hon var hos er om jag ej minns helt fel. ;) Ds
Publicerat December 14, 200520 yr Författare jasså orjant, du känner christin?ja jävlar vad det regnade, vi var ute fredag, lördag och söndag, tror fan att det vädermässigt var sämsta helgen detta jaktåret....men det är förbannat friskt att jaga så det gör inget, hehe....
Publicerat December 16, 200520 yr Hon är jaktledare i laget som jag jagar med i Uppland och hon äger en del av marken som Hipshot jagar på och hon hälsar så mycket. ;) Liten värld! :D
Publicerat December 16, 200520 yr Författare ja där ser man, det är en allt bra liten värld vi lever...då jagar och träffar du henne ofta?väldigt trevlig människa!blir det nån jakt för din del i helgen då orjant?hälsa tillbaka till henne!
Publicerat December 16, 200520 yr Jo vi har jakt med henne både lördag och söndag men jag ska jaga hjort i Sörmland. ;D ;D Jag ska hälsa. Lycka till och beklagar än en gång! :'(
Publicerat December 16, 200520 yr Författare jaga hjort i sörmland, det låter ju som rena himmelriket för en boråsbo....något av en jaktlig öken här, ganska god rådjursstam, sen har vi några harar och några fåglar att panga på....