Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur konverterar man "Guicktimefiler" till nåt som går att spela i Windows media player?

Featured Replies

Publicerat

Kan någon hjälpa mig med hur man konverterar Quicktimefiler till nån form av filtyp som går att spela i Windows media player och arbeta med i Windows movie maker?

Jag fick en liten fin "sportkamera"(http://www.sportkamera.se/contourhd-p-195.html) av tomten som jag fäst på mina hörselskydd då jag tänkt filma lite under jakten. Problemet är den skapar "Quicktimefiler" som jag inte kan få in och redigera i Windows moviemaker... Ska jag försöka konvertera dem eller skaffa nytt redigeingsprogram? och isåfall vilket?

Publicerat

Det står i länken att det medföljer något redigeringsprogram. Det bör ju kunna öppna filen, och förhoppningsvis även spara ner den till ett annat format.

Publicerat
Kan någon hjälpa mig med hur man konverterar Quicktimefiler till nån form av filtyp som går att spela i Windows media player och arbeta med i Windows movie maker?

Jag fick en liten fin "sportkamera"(http://www.sportkamera.se/contourhd-p-195.html) av tomten som jag fäst på mina hörselskydd då jag tänkt filma lite under jakten. Problemet är den skapar "Quicktimefiler" som jag inte kan få in och redigera i Windows moviemaker... Ska jag försöka konvertera dem eller skaffa nytt redigeingsprogram? och isåfall vilket?

Mycket intressant kamera. Hur är kvalitetskänslan i den? Har funderat på att köpa något liknande, men den här är den första som uppfyller alla mina krav B)

Publicerat
Mycket intressant kamera. Hur är kvalitetskänslan i den? Har funderat på att köpa något liknande, men den här är den första som uppfyller alla mina krav :(

vad jag fattar så skall den vara bästa som finns på marknaden för tillfället. har strångt funderat att köpa den sedan augusti B)**men det finns en ny version med högre upplösning och ganska likapris.

http://www.tsuumi.fi/contourhd-1080p-p-817.html

denkommer jag skaffa iallafall till nästa höst

Publicerat
  • Författare

Kvalitén upplever jag som mycket bra, det enda jag stör mig på är att den piper när man slår av och på den.. Men det spelar kanske inte så stor roll alltid, men lite irriterande. Det där programet fungerar inte så bra i min dator... fråga mig inte varför... men oavsett så vill jag ju kunna klippa ihop filerna som jag får med den kameran med filer som jag får med andra kameror.

Publicerat
vad jag fattar så skall den vara bästa som finns på marknaden för tillfället. har strångt funderat att köpa den sedan augusti :P**men det finns en ny version med högre upplösning och ganska likapris.

http://www.tsuumi.fi/contourhd-1080p-p-817.html

denkommer jag skaffa iallafall till nästa höst

Hittade också den efter att jag skrivit inlägget. Verkar helt perfekt!! Sen ska man bara få lite pengar över från jakt och annat, och det händer ju liksom inte så ofta... :P

Publicerat
Kvalitén upplever jag som mycket bra, det enda jag stör mig på är att den piper när man slår av och på den.. Men det spelar kanske inte så stor roll alltid, men lite irriterande. Det där programet fungerar inte så bra i min dator... fråga mig inte varför... men oavsett så vill jag ju kunna klippa ihop filerna som jag får med den kameran med filer som jag får med andra kameror.

Hittade ett program som hette MOVconverter.

Med tanke på användarvänligheten på hemsidan är jag tveksam till att det är nåt att satsa på, men har du inget annat alternativ kunde det ju vara värt att prova trial-versionen av det.