Publicerat December 28, 200916 yr Ok fattar att det inte är rumsrent att ha en åsikt ang. varg o annat här längre. Varför ? det kan vi i allafall få förklarat
Publicerat December 28, 200916 yr vad jag fattat så är det av samma orsak dom bannade varg topicen vid robsoft. leder tydligen till pajkastning och annat.
Publicerat December 28, 200916 yr Jag tycker själv att dom flesta medlemmarna på robsoft har ryckt upp sig ang. vargfrågor och diskussioner i detta ämne på robsoft. Ett tag var det för jäv**gt. Då låstes var och varannan tråd när det gällde varg.
Publicerat December 28, 200916 yr Det är inte förbjudet att disskutera varg, men som en del redan räknat ut så spårar dessa ut i känslomässiga yttranden och föreslår olagligheter, det tillåter vi inte på forumet, i början tar vi bort enskilda inlägg och när det spårar ur så ryker hela tråden. Man får säga att man inte gillar varg men inte olagligheter och vart den gränsen går vet alla som är kapabla till att ha licens på jaktvapen, nu blir det vargjakt i januari ta vara på den chansen, var visst 50 000 som reggat sig på NVV.
Publicerat December 28, 200916 yr Det är inte förbjudet att disskutera varg, men som en del redan räknat ut så spårar dessa ut i känslomässiga yttranden och föreslår olagligheter, det tillåter vi inte på forumet, i början tar vi bort enskilda inlägg och när det spårar ur så ryker hela tråden. Man får säga att man inte gillar varg men inte olagligheter och vart den gränsen går vet alla som är kapabla till att ha licens på jaktvapen, nu blir det vargjakt i januari ta vara på den chansen, var visst 50 000 som reggat sig på NVV. Att uppmana till olagligheter är ju inte bra och jag kan köpa att man blir åthutad då men när det gäller varg (framför allt... det finns andra områden också) så har det tyvärr räckt med att INTE vara politiskt korrekt utan att trådar har stängts och debattörer har kallats både det ena och det andra från t.ex moderatorhåll och det är ju inte heller så bra, eller?
Publicerat December 28, 200916 yr Jag har ingen erfarenhet av något annat jaktforum än detta och har inte varit här så särskilt länge heller egentligen... Men... Det känns som något har hänt när det gäller trådar med vargen som ämne...typ. Så fort någon skriver något "annorlunda" eller en smula provocerande låses tråden eller ännu värre; en tråd låses utan att något skrivits men att ämnet kan hittas i andra trådar. Det är knappast lika strikt när det gäller andra ämnen och trådar där det kan finnas mängder med trådar om samma sak och det kan rent av vara aktiva trådar...trist säger Bill till Bull... Det är som det blivit någon slags "strikthetshysteri" när det gäller vargen. Det är väl bättre att kommentera det som är felaktigt istället för att sopa allt under mattan och vara "rädd" för att felaktiga eller provocerande tankar förs på pränt Jag har inte märkt särskilt mkt personliga påhopp som varit övertramp. Lite får man räkna med när det gäller heta diskussionsämnen i ett forum tycker jag. Det har ju knappast gått lika illa som man sett vad det gäller kommentarer i t.ex. "andrajägarförbundetsnättidning" eller i kommentarsfälten i kvällstidningarna... Nej, fram för lite öppnare hållning! Det tycker jag...
Publicerat December 28, 200916 yr Att uppmana till olagligheter är ju inte bra och jag kan köpa att man blir åthutad då men när det gäller varg (framför allt... det finns andra områden också) så har det tyvärr räckt med att INTE vara politiskt korrekt utan att trådar har stängts och debattörer har kallats både det ena och det andra från t.ex moderatorhåll och det är ju inte heller så bra, eller? De trådar som jag varit med och stängt har spårat ur ordentligt och ingen har blivit kallad något konstigt! nu kan det vara så att vi plockar bort en hel del inlägg innan så många har läst dessa och när det svämmar över av sånt så plockar man bort tråden.
Publicerat December 28, 200916 yr Flyttat tråden till Feedback då den inte hörde hemma under jakten.. Ett tag hade vi tre-fyra olika trådar som spretade hejdlöst och ett antal signaturer som pumpade på med kontroversiella frågeställningar.. påtagligt troll-ligt förövrigt. Möjligt att vi ruttande på det ideliga tjatet och sänkte taket eller vad jag ska säga. Men det har lugnat sig nu och nu var det väl ett tag sedan någon var in och petade i någon vargtråd? Mvh!
Publicerat December 28, 200916 yr Flyttat tråden till Feedback då den inte hörde hemma under jakten..Ett tag hade vi tre-fyra olika trådar som spretade hejdlöst och ett antal signaturer som pumpade på med kontroversiella frågeställningar.. påtagligt troll-ligt förövrigt. Möjligt att vi ruttande på det ideliga tjatet och sänkte taket eller vad jag ska säga. Men det har lugnat sig nu och nu var det väl ett tag sedan någon var in och petade i någon vargtråd? Mvh! Kontroversiella frågeställningar är inte det oppinionsbildning och av godo oavsett vad man tycker om ämnet? Jag vill t.ex inte ha en enda varg och lobbar gärna för detta med allehanda medel men skulle också kunna gå genom eld för en meningsmotståndares rätt att lobba för sin sak.
Publicerat December 28, 200916 yr Om jag ska vara lite vrång så förbehåller vi oss rätten att avgöra när opinionsbildning övergår till ren jävelskap med skumma syften. En snabbkoll i sopkorgen där allt raderat hamnar ger vid handen att det inte är speciellt mycket som försvunnit från det publika forumet. Mvh!
Publicerat December 28, 200916 yr Om jag ska vara lite vrång så förbehåller vi oss rätten att avgöra när opinionsbildning övergår till ren jävelskap med skumma syften. En snabbkoll i sopkorgen där allt raderat hamnar ger vid handen att det inte är speciellt mycket som försvunnit från det publika forumet.Mvh! Möjligen att denna fråga då kan behandlas som OT men vad kan "skumma syften" vara och efter vems bok i så fall? Jag fattar att detta forum är "privatägt" eller vad man ska kalla det och inget statligt åsiktsforum som bekostas med allmänna medel men jag har inte hittat någon avsiktsförklaring någonstans som kan hjälpa mig med frågeställningen. Kan det t.ex anses som ett skumt syfte när jag som hunduppfödare söker bilda oppinion för renrasiga hundar t.ex?
Publicerat December 28, 200916 yr Med risk för att bli betraktad som en brunnäsa så tycker iaf jag att moderatorerna gör ett bra jobb med att hålla debatterna på rätt nivå och vad gäller vargens vara eller icke vara så känns ämnet ganska uttömt för tillfället kanske är läge att återuppta ämnet när vargjakten är avklarad,men det är ju bara min ödmjuka åsikt
Publicerat December 28, 200916 yr Ok fattar att det inte är rumsrent att ha en åsikt ang. varg o annat här längre. Varför ? det kan vi i allafall få förklarat Hej Amakulu! Det går utmärkt att diskutera varg och annat här men just vargtrådarna verkar dra till sig troll och annat mög likt flugor till skit vilket gör vargtrådarna till rejäla problem... Som andra har nämnt så är det ofta svårt att gå in och rensa en tråd från tjafs och när de senare skapar nya trådar för att bara fortsätta trolla så finns det bara en lösning på problemet... Visst är vi hårdare på vargtrådarna men det beror på att det behövs. Har inga problem med att folk vill diskutera varg, även troll, men om bara syftet är att regga sig på forumet för att förstöra så drar vi i handbromsen tämligen omgående.
Publicerat December 28, 200916 yr Kan det t.ex anses som ett skumt syfte när jag som hunduppfödare söker bilda oppinion för renrasiga hundar t.ex? Nope! Sen finns väl ingen större mening i att älta vad eller varför man tagit inlägg? Ger man sig in i det så har vi snart 3000 medlemmar som ska framföra sin åsikt om huruvida något var rätt eller fel. Omöjlig diskussion. Mvh!
Publicerat December 28, 200916 yr Det kanske skulle vara bra med en vargtråd som bara medlemar med X antal inlägg kunde få läsa. För på Lördagskväll kan jag tänka mig att det blir lite surr om vargjakt. Jag kan nada om datorer om det överhuvud taget går att fixa. En gräns på t.ex 100 inlägg skulle ju stänga ute många troll, för om någon ny medlem hux flux börjar skriva "HEJ" till alla medlemar så är det ju något skumt.
Publicerat December 29, 200916 yr Tänk vad lätt dom har det vargkramarna Rovdjursföreningen och de andra, dom behöver bara skrika efter mer varg och tycka att jägarna kan gå och hänga sig. Dom ska med gott samvete kunna predika för astronimiska summor av varg medans jägarna ska känna oro om vi vill ha mindre kanske noll vargar. De är för jäkligt, det är därför det är så svårt för jägare att debbatera varg för man är tvungen att hålla på sig själv och ljuga för sig själv för att det ska bli "politiskt korrekt" i slutändan. Skit säger jag, men det kanske är bäst för sakens skull för tillfället dock!
Publicerat December 29, 200916 yr Det kanske skulle vara bra med en vargtråd som bara medlemar med X antal inlägg kunde få läsa.För på Lördagskväll kan jag tänka mig att det blir lite surr om vargjakt. Jag kan nada om datorer om det överhuvud taget går att fixa. En gräns på t.ex 100 inlägg skulle ju stänga ute många troll, för om någon ny medlem hux flux börjar skriva "HEJ" till alla medlemar så är det ju något skumt. +1 på den. Men eftersom vi alla.. eller ja.. Nästan alla bor i det åsiktsstinna landet Sverige så kommer det nog ropas DISKRIMINERING en ganska lång stund... Får se hur moderator gör dock. // Dunderklumpen som börjat intressera sig av vargtrådar igen, efter att han varit urless på dem..
Publicerat December 29, 200916 yr Det kanske skulle vara bra med en vargtråd som bara medlemar med X antal inlägg kunde få läsa.För på Lördagskväll kan jag tänka mig att det blir lite surr om vargjakt. Jag kan nada om datorer om det överhuvud taget går att fixa. En gräns på t.ex 100 inlägg skulle ju stänga ute många troll, för om någon ny medlem hux flux börjar skriva "HEJ" till alla medlemar så är det ju något skumt. Hej. Vi har diskuterat detta bland moderatorerna och kommit fram till att vi inte kommer att gå den vägen. Detta beroende på att allt för få kommer att få tillträde till en sådan tråd = då kan vi lika gäna skita i det. (villket vi INTE vill göra) Fortsätt att diskutera MEN gör det på ett lugnt sätt, höga bröst toner och SGT leder inte frammåt... Var det inte någon som skrev att vi jägare inte hade något att dölja i denna fråga? Visa då det genom att diskutera frågan på ett moget sätt! //Niclas Lundin
Publicerat September 12, 201015 yr Det kanske skulle vara bra med en vargtråd som bara medlemar med X antal inlägg kunde få läsaJag kan nada om datorer om det överhuvud taget går att fixa. En gräns på t.ex 100 inlägg skulle ju stänga ute många troll, för om någon ny medlem hux flux börjar skriva "HEJ" till alla medlemar så är det ju något skumt. Den funktionen finns, och används redan i dagböckerna. Ett troll kommer snabbt upp i antal inlägg men det är ju endast ordbajs och borde gå att stävja/kasta ut en sådan "medlem". /Micke
Publicerat September 12, 201015 yr Den funktionen finns, och används redan i dagböckerna. Ett troll kommer snabbt upp i antal inlägg men det är ju endast ordbajs och borde gå att stävja/kasta ut en sådan "medlem". Japp! Det har gjorts och görs då vi bedömer att det behövs. Ett medlemsskap på Jaktsnack.se är inte någon av Gud given rättighet vilket ett antal signaturer fått erfara, vi har tom vid några tillfällen lyckats identifiera troll och banna dem innan de öht registrerat Har fortfarande några hyfsat tragikomiska mailkonversationer sparade från troll som trott sig kunna köra på som vanligt typ men genast blivit utvisade så att säga. De har inte uppskattat det.. Men valet känns enkelt där, hellre fimpa en användare i tid då vi är helt säkra på att det rör sig om troll än att släppa in dem och därefter tvingas hantera dem och alla konflikter som uppstår i deras väg. Mvh!