Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

browning a-bolt

Featured Replies

Publicerat

Föregångaren till x-bolt hette ju a-bolt nån som har nån vetskap om denna studsare?

tycker den verkar kanon med säkring på kolvhalsen

Publicerat

Köööp

//Ehnebom - som har tre stycken

Publicerat

Och för att förtydliga så har jag än så länge inte hittat några minus på dom... <_<

Säkringen placerad på exakt rätt ställe som du är inne på.

Säkringen säkrar slagstiftet, avtryckaren och slutstyckshandtaget.

Slutstycksvinkeln är väldigt låg, vilket gör att den blir väldigt snabbrepeterad och slutstyckshandtaget störs inte av kikaren vid repetering utan det finns gott om plats hör handen

Magasinet är löstagbart med ramlar inte ur vapnet bara för att man skulle råka "komma åt nån knapp" som är fallet med många bössor.

Magasinet kan laddas löst i handen, uppifrån genom lådan eller utfällt men ej lossplockat samtidigt som man har ett skott i loppet.

Välbalanserad trots den relativt låga vikten.

Bra precision.

Bra tillgång på kikarfästen osv.

Finns även en hel del eftermarknadsstockar om man inte skulle trivas med originalen.

Jag kan rekommendera den här som är riktigt trevlig och har bra kvalite till ett bra pris. Det finns även laminatstockar i "halvfabrikat" att beställa från USA för strax över 1000-lappen

http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=343719

highresimage.jpg

Hör av dig om du passerar Hudik nångång så kan du få provskjuta lite. Åtminstonde två av dom, den tredje ska få en ny pipa.

Publicerat

Jag är nöjd med min A-bolt på alla punkter utom en, det är Dura-touchkolven som "flår" gummi eller hur man ska förklara det. Skjuter bra & snabbt (om det skulle behövas), hyffsat låg vikt, säkringsplaceringen är underbar. Trycket var lite väl hårt på min men det åtgärdade vapensmeden.

Publicerat
  • Författare

Låter bara bra det jag hör men jag har ett problem det e monte carlo kolv på den jag titta på och eftersom jag e liten så måste jag kapa den men går det att göra med den kolvtypen

Publicerat

Ja det går ganska säkert att kapa den, men jag tror att du skulle må bättre av att skaffa en rak kolv typ de jag visade. Den är faktiskt riktigt skön. Har två såna å kommer förmodligen skaffa en till om det inte blir en laminatstock istället.

Eller så skaffar du laminatstocken, tror man har den hemma för under tusenlappen. Men då är det ju lite att göra på den innan den är klar.

Vad är det för kaliber på bössan? Pris?

Publicerat
  • Författare
Ja det går ganska säkert att kapa den, men jag tror att du skulle må bättre av att skaffa en rak kolv typ de jag visade. Den är faktiskt riktigt skön. Har två såna å kommer förmodligen skaffa en till om det inte blir en laminatstock istället.

Eller så skaffar du laminatstocken, tror man har den hemma för under tusenlappen. Men då är det ju lite att göra på den innan den är klar.

Vad är det för kaliber på bössan? Pris?

det e en 30-06 men priset minns jag int riktigt om det va strax under 10000.

jo men om jag köper en ny kolv måste jag ändå kapa den oxå

Publicerat

Det låter nästan lite dyrt tycker jag, är den ny?

http://www.blocket.se/blekinge/Vapen___kla...tm?ca=5&w=3

Där har du två ganska prisvärda, även om dom går att hitta billigare. Den där montecarlostocken tycker dock jag är lite baktung.

Är du helt insnöad på trä eller kan du tänka dig en komposit? Jag har en från en A-bolt stalker som bara ligger på hyllan isåntfall.

Fast jag skulle nog satsa på dom från Midway som jag tjatar på, riktigt sköna kolvar som tar upp rekylen fint

Publicerat
  • Författare
Det låter nästan lite dyrt tycker jag, är den ny?

http://www.blocket.se/blekinge/Vapen___kla...tm?ca=5&w=3

Där har du två ganska prisvärda, även om dom går att hitta billigare. Den där montecarlostocken tycker dock jag är lite baktung.

Är du helt insnöad på trä eller kan du tänka dig en komposit? Jag har en från en A-bolt stalker som bara ligger på hyllan isåntfall.

Fast jag skulle nog satsa på dom från Midway som jag tjatar på, riktigt sköna kolvar som tar upp rekylen fint

Ne insnöad e jag inte men jag måste kapa kolven på vilken stock jag än köper om jag inte hittar en som efärdig kapad och jag har bara kapat trä kolvar så jag vet int hur det är att kapa en i komposit

Publicerat

Hur lång kolv behöver du? Den jag har på hyllan är rätt så kort faktiskt

Publicerat
  • Författare
Hur lång kolv behöver du? Den jag har på hyllan är rätt så kort faktiskt

på älgstudsaren jag har e den 32 cm från bakkappan till avtryckare

Publicerat

Den jag har kan vara 34 eller nått sånt. Hör av dig om du köper den så skickar jag upp stocken till dig

• 1 year later...
Publicerat

Den jag har kan vara 34 eller nått sånt. Hör av dig om du köper den så skickar jag upp stocken till dig

Hejsan!

Kan det vara så att du fortfarande sitter på kompositkolven till A-Bolt?

I så fall kan jag vara intresserad av den.

Är den till kort låda (.308) ?