Publicerat December 13, 200520 yr Åkte ut för å passa gris i månskenet ikväll, blev ganska förvånad när två grävlingar kom tassandesför att kalasa på majsen. Är det inte lite sent för dom å va uppe så här sent på året?? Nåja, nu sover de sött iaf, 338:an blev de trötta av.
Publicerat December 13, 200520 yr grattis! kul när det dyker upp lite oväntat vilt kan jag tänka mig ;D
Publicerat December 13, 200520 yr härligt att se!jo, men vintern har väl inte slagitt till med sådan kraft att de kännts sig söminga än!
Publicerat December 13, 200520 yr Författare grattis! kul när det dyker upp lite oväntat vilt kan jag tänka mig ;D Jo visst är det kul, men en gris hade suttit fint det med... men det får bli nästa gång det, nu kanske de får ha maten för sig själva iaf.
Publicerat December 14, 200520 yr Verkligen oväntat konstigt att dom är ute och rör på sig ännu. ??? Grattis
Publicerat December 14, 200520 yr Min erfarenhet av grävlingar ( södra sverige) är att de ofta är ute direkt vädret tillåter det! Jag bor i Dalarna där är det lite annorlunda men kommer man bara ner mot Uppsala hållet så ser man inte allt fär sällan att grävlingarna gjort sig en vända mitt under vintermånaderna om det har vart varmt ett längre tag i vart fall på + sidan. Finns det dessutom ett ställe att gå till med "gratis" energi så finns det inget som stoppar en grävling de sover inte som ex Björnen!
Publicerat December 15, 200520 yr a. jag kompå vem du är. det va du som brukar jaga med hannu? har det blivit någe räv för hundarna?
Publicerat December 15, 200520 yr Hade ståndskall på grävling i natt när vi var ute på eftersök på trafikskadad gris. Hunden sprang på grävlingen när grisen gjorde en rusning. Och som den grävlingfantast hon är bytte hon. Men det löste sig ändå, hon tog rätt på grisen igen så jag kunde skjuta den.
Publicerat December 15, 200520 yr Jag brukar inte jaga med Hanno men jag har gjort det någon gång. Vi har skjutigt strax över 10 rävar i år för hundarna det är skapligt med tanke på vädret. Detta hör inte hit så ursäkta att jag inkräktar på grävlingstråden , jag ger mig nu!