Publicerat December 30, 200916 yr Om ni har en billigare variant av Chrony så kan ni mycket enkelt "uppgradera" den till en med flera funktioner. Den enklaste har bara hastighetstest. Men de lite dyrare har flera funktioner som. Ex: Plus mera beroende på modell * ONE String, from 2 to 32 shot memory (Numbered) * Measures High, Low and Average Velocities, Extreme Spread and Standard Deviations. * Retrieval of individual shot velocity measurements * Delete individual shots from memory (with automatic adjustment of Statistics) * Shift from MPS to FPS Den enkla har inte några knappar. RÖD Den lite bättre har knappar BLÅ Sedan finns en GRÅ med 4st knappar den 4'de ger en timer funktion Knappar: Allt du behöver göra är att ta isär den och löda dit knappar med hög/lång knapphals på de olika knapp platserna, går ej att missa. Sedan gör ett runt hål i plastfronten (finns redan hål i metallen bakom) Mera info om de olika funktionerna. http://www.shootingchrony.com/ Sedan bara börja lek med den.
Publicerat Januari 11, 201016 yr Tack för tipsen! (elektronik är kul ) Personligen kommer jag dock inte att mecka med detta med min Chrony M1. Anledningen är att jag ändå för in alla registrerade hastigheter i laddloggen i Excel, och där räknas ES, SD, och allt möjligt ut väldigt snabbt och enkelt.
Publicerat Januari 11, 201016 yr Får man fråka vad detta är för en pryl ? ser ut som en kronograf en makkapär man mäter hur snappt pang pangen i bössan flyger