Publicerat December 30, 200916 yr På lördag bär det av ner till Skåne för att hämta våran lille valp, skall bli riktigt kul att börja träna hund igen och ha en kamrat här hemma.. Känner oss redo nu efter att vi förlorat våran 15 månaders hund i September... Bilder kanske kommer!!!
Publicerat December 30, 200916 yr Kul! Ni kommer säkrert få mååånga trevliga stunder tillsammans. Lycka till med den lille!
Publicerat Januari 4, 201016 yr Författare Vilken energi den lille har dock önskar man ju att han tog det lite lugnt på nätterna, husse & matte behöver sin sömn Men men han är ju ny här så det får ta sin tid... Stort tack till ett utmärkt bemötande av uppfödaren, väldigt proffsigt vid hämtning mm.
Publicerat Januari 4, 201016 yr Blir lite avundsjuk står själv i valp tankar då mi Wachtel är på sitt 9 år så behövs det en ny valp i familjen så den gammle får lite action hemma nu är det lungn och ro. Lasse
Publicerat Januari 5, 201016 yr Författare Blir lite avundsjuk står själv i valp tankar då mi Wachtel är på sitt 9 år så behövs det en ny valp i familjen så den gammle får lite action hemma nu är det lungn och ro.Lasse Kan tänka mig att när man väl ägt en wachtel är man fast, har bara hört goda ord om denna ras och speciellt som det är våran första så lär det väl förhoppningsvs bli fler framöver om han funkar bra... Bara det att att han sov 8 timmar i natt var ju ett stort plus heheh
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare Tänkte höra om det finns någon som har erfarenhet av att köpa wachtel hos Keilerwalds Kennel i Näsum det är nämligen där som vi köpte våran i veckan, personligen är jag mycket nöjd med bemötandet och proffsigheten hos uppfödaren det ingav stort förtroende. Hur det har gått tex för era hundar vid jakt, mentalt mm?
Publicerat Januari 7, 201016 yr Grattis till en fin liten krabbat! Jag köpte en valp av Ulf förra sommaren, hon är 1,5år nu. Jag är också mycket nöjd med bemötandet och proffsigheten från Ulf. Tyvär har jag inte haft så mycket kontakt med honom sedan jag hämtade henne men det är mitt eget fel. Har jagat in henne ordentligt nu i höst och hon har drivit rå, älg och gris under hösten. Drevtiderna ligger mellan 5-20 min. Nu kom ju den där j*vla snön och satte stopp för fortsatta bravader. Vet inte vilka som är föräldrar till din valp, till min är det Keilerwald Kimi och Sippolas Jäkel. Hur som så tror jag inte du blir missnöjd. Lycka till med valpen och njut av valptiden, den går fort över. Tänkte höra om det finns någon som har erfarenhet av att köpa wachtel hos Keilerwalds Kennel i Näsum det är nämligen där som vi köpte våran i veckan, personligen är jag mycket nöjd med bemötandet och proffsigheten hos uppfödaren det ingav stort förtroende.Hur det har gått tex för era hundar vid jakt, mentalt mm?
Publicerat Januari 9, 201016 yr Författare Grattis till en fin liten krabbat! Jag köpte en valp av Ulf förra sommaren, hon är 1,5år nu. Jag är också mycket nöjd med bemötandet och proffsigheten från Ulf. Tyvär har jag inte haft så mycket kontakt med honom sedan jag hämtade henne men det är mitt eget fel. Har jagat in henne ordentligt nu i höst och hon har drivit rå, älg och gris under hösten. Drevtiderna ligger mellan 5-20 min. Nu kom ju den där j*vla snön och satte stopp för fortsatta bravader. Vet inte vilka som är föräldrar till din valp, till min är det Keilerwald Kimi och Sippolas Jäkel. Hur som så tror jag inte du blir missnöjd. Lycka till med valpen och njut av valptiden, den går fort över. Keilerwald Kimi som du nämner har samma mor som våran Keilerwald Tyke mao Keilerwald Fidra. Fidra är ju en riktigt duktig grishund vad jag har förstått, topp 4 i Sverige!! Vilket bådar gott. Sen är Bruna Bönans Devil far till våran lille kille, den hanen är ju startad på flera jaktprov med bra resultat så visst har man stora förhoppningar med sådana föräldrardjur. Sen gäller det ju att man tränar, tränar och tränar sin hund till det man vill använda den till det kommer banne mig inte av sig självt.. Ja visst går den över fort men den ställer också sina krav, man är inte riktigt van med sådan liten hemma sen ställer ju den förbaskade kylan till det så man kan ju inte vara ute... Får försöka hålla kontkakten med Ulf framöver om inte annat är det kul att följa utvecklingen på kullsyskonen sen skall vi försöka åka ner till honom och testa på gris i hans hägn.
Publicerat Januari 14, 201016 yr Hejsan! Man får gratulera till den nya valpen. Ser riktigt busig ut:) //Emil
Publicerat Januari 14, 201016 yr Författare Hejsan!Man får gratulera till den nya valpen. Ser riktigt busig ut:) //Emil Takc tack.. Det är inget emot vad han är... Man är ju lite ringrostig på det här med att ha valp men det går förvånansvärt bra....
Publicerat Januari 14, 201016 yr Du får ta och lägga upp en bild på jycken Själv hämtar man sin wachtel i vår Jag länktar som fn
Publicerat Februari 8, 201016 yr Vilken energi den lille har dock önskar man ju att han tog det lite lugnt på nätterna, husse & matte behöver sin sömn Men men han är ju ny här så det får ta sin tid... Stort tack till ett utmärkt bemötande av uppfödaren, väldigt proffsigt vid hämtning mm. Hej Anders! han ser riktigt busig ut. Precis som min, har nämligen ett syskon till din. Hon heter Keilerwalds Tessla. har haft en wachtel tidigare men jag har aldrig varit med om en sån energi och skärpa. MVH Fredrik
Publicerat Februari 9, 201016 yr Hej! Hämtar min tredje Wachtel av 5 i skåne om två veckor. Har bara haft hanhundar tidigare men nu bidde d en tik.Som jag förhoppningsvis kan meritera och ta ngn kull på senare. Ulf hade pappan till min äldsta som e född -00 och har bara positivt att säga om både han och hans avkommor. Mvh
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare Hej Anders! han ser riktigt busig ut. Precis som min, har nämligen ett syskon till din. Hon heter Keilerwalds Tessla. har haft en wachtel tidigare men jag har aldrig varit med om en sån energi och skärpa.MVH Fredrik Hej. Va kul, hoppas vi kan följa deras utveckling framöver. Visst har dom en jäkla energi, inga 18 h sömn per dygn här inte!!! Våran hane är också otroligt lättlärd där all grundlydnad vid mat,stanna kvar mm sitter riktigt bra redan men så har vi ju också varit hemma nu i 5 veckor med han och han bor inne med oss så det är ett måste... Ska bli riktigt spännade till våren att börja med lite spår och komma ut i skogen lite det har ju tyvärr inte gått så bra ens att ta sig dit på promenad pga all denna snö. Höres av.. Mvh Anders
Publicerat Mars 26, 201016 yr Tänkte höra om det finns någon som har erfarenhet av att köpa wachtel hos Keilerwalds Kennel i Näsum det är nämligen där som vi köpte våran i veckan, personligen är jag mycket nöjd med bemötandet och proffsigheten hos uppfödaren det ingav stort förtroende.Hur det har gått tex för era hundar vid jakt, mentalt mm?
Publicerat Mars 26, 201016 yr Tänkte höra om det finns någon som har erfarenhet av att köpa wachtel hos Keilerwalds Kennel i Näsum det är nämligen där som vi köpte våran i veckan, personligen är jag mycket nöjd med bemötandet och proffsigheten hos uppfödaren det ingav stort förtroende.Hur det har gått tex för era hundar vid jakt, mentalt mm? hej jag äger keilerwalds Indra syster till Icaross köpt 2005 blev precis som du proffsigt bemött.har även efteråt fått tips och kunskap från Ulf.väldigt sociala o lättsamma hundar.har nu styrt över min Indra helt till att jaga gris,en del jobb eftersom jag inte gjode det från böjan.men funkar nu kanon, jag har själv skjutit 13 grisar för henne denna säsongen totalt 25 för henne under gångna säsongen.har nu parat henne med wii jägarens billy bus .