Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

knivblad

Featured Replies

Publicerat

skulle gärna vilja ha lite förslag på hemsidor där man kan köpa knivblad(helst fulltånge), blir sugen på att göra en ny nu när man sett alla snygga knivar på detta forum :angry:

Publicerat

Tja Marcuself.

Har du kollat på nordell knifes .com där har dom en hel del knivblad både sticktång o fulltång.

Mvh Svenne.Thunman

skulle gärna vilja ha lite förslag på hemsidor där man kan köpa knivblad(helst fulltånge), blir sugen på att göra en ny nu när man sett alla snygga knivar på detta forum :rolleyes:
Publicerat
Tja Marcuself.

Har du kollat på nordell knifes .com där har dom en hel del knivblad både sticktång o fulltång.

Mvh Svenne.Thunman

Attans vilken trevlig sida!

Nu kliar det i hemmapularfingrarna att snicka lite på en egen kökskniv!

Publicerat
  • Författare

det bli att kolla den sidan med en gång:)

Publicerat
Attans vilken trevlig sida!

Nu kliar det i hemmapularfingrarna att snicka lite på en egen kökskniv!

Hej Wizard. Köksknivar är riktigt roliga att göra. Här är ett par jag gjorde damascus stål från japan. Klicka på länken.Snakewood o elforyn

Visit My Website

Publicerat
Hej Wizard. Köksknivar är riktigt roliga att göra. Här är ett par jag gjorde damascus stål från japan. Klicka på länken.Snakewood o elforyn

Visit My Website

Nu får du igång mig på riktigt ;)

Dock tycker jag att 630 spänn för ett Santoku Damascus låter lite billigt... Eller har de så pass bra serieproduktion?

Mina köksknivar hemma börjar på runt 1500 och uppåt.

Har ett par riktigt fina hornbitar hemma som har betydelse för mig. Det vore nog den ultimata hyllningen till viltet. Att t.o.m tillverka en kockkniv av hornet för att använda i matlagningen av viltet...

Jag tror en liten vårhobby skapas nu...

Publicerat
  • Författare
Nu får du igång mig på riktigt :)

Dock tycker jag att 630 spänn för ett Santoku Damascus låter lite billigt... Eller har de så pass bra serieproduktion?

Mina köksknivar hemma börjar på runt 1500 och uppåt.

Har ett par riktigt fina hornbitar hemma som har betydelse för mig. Det vore nog den ultimata hyllningen till viltet. Att t.o.m tillverka en kockkniv av hornet för att använda i matlagningen av viltet...

Jag tror en liten vårhobby skapas nu...

jag vet inte mkt om mat lagning så jag kan inte svara på om 630 spänn är billigt eller inte B)

Publicerat
skulle gärna vilja ha lite förslag på hemsidor där man kan köpa knivblad(helst fulltånge), blir sugen på att göra en ny nu när man sett alla snygga knivar på detta forum :rolleyes:

Nordell knives

mvh Ulf

Publicerat

Hej Tolma.

Jääkligt fin blad du refererar till. Walker Nilsson gör ju kanon fina blad. Skulle dock inte välja detta blad till att använda i jakten o skogen. För fint i mitt tycke.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
  • Författare

tack för länkarna :rolleyes: