Publicerat December 30, 200916 yr jag har tänkt höra mej för vilka planer/metoder även att diskutera dom även om ni kommer jaga i stora lag eller i små lag med eller utan hund (bandhund) jag själv kommer antagligen smygjaga kanske med en kompis och på småmarker tyvärr funderar även att locka om jag misstänker varg i morådet så HUR tänker ni jaga ?? jag vill att det ENDAST ska diskuteras olika metoder och tekniker som ni kommer använda inget annat.
Publicerat December 31, 200916 yr Hej hos oss kommer vi att börja spåra av vägar och dylikt redan på fredag em och en bit in på natten med scotrar,sen om vi lyckas ringa in dom så kommer vi ställa ut skyttar på en massa ställen,sen går våra hundförare in i såten utan hundar och börjar spåra och trycka ut dom och förhoppningsvis så kommer vi åt att skjuta några stycken under helgen för vi vet att dom finns i området. Mvh Mats.
Publicerat December 31, 200916 yr Vår JVF kör gemensamt. Alla älglag i vår förening spårar av sina marker. Sedan ställer vi ut där vi får tag på spår. Svårt att säga hur många vi blir. Kan bli 20 - kan bli 200... Hur som helst - Happy hunting!