Publicerat December 30, 200916 yr Tja, kanske inte precis vad jag hade tänkt mig men det fann en (=1) kvar på opticswarehouse som hade gått som demo i deras butik. Garanti, kartong, väska etc etc etc intakt. 4200 spänn inklusive frakt och moms, det var bara att slå till. 8750 spänn i MSRP (minimum suggested retail price) i USA... Nu lär jag ju få se själv inom kort, men är det någon som har erfarenhet av denna? Duger den för grisvak (=kommer den att vara bättre i lågljus än ett Zeiss-kikarsikte med 56-glugg) eller är det mer av en dagkikare?
Publicerat December 30, 200916 yr Tja, kanske inte precis vad jag hade tänkt mig men det fann en (=1) kvar på opticswarehouse som hade gått som demo i deras butik. Garanti, kartong, väska etc etc etc intakt. 4200 spänn inklusive frakt och moms, det var bara att slå till. 8750 spänn i MSRP (minimum suggested retail price) i USA... Nu lär jag ju få se själv inom kort, men är det någon som har erfarenhet av denna? Duger den för grisvak (=kommer den att vara bättre i lågljus än ett Zeiss-kikarsikte med 56-glugg) eller är det mer av en dagkikare? Känns som att det skulle funka........ men eftersom avundsjukan är den den starkaste driften vi människior har! Avundsjukan är faktiskt starkare än sexualdriften (jag har stark sexualdrift!!!!!) . DÅLIG AFFÄR!!!! Jag kan lösa dig från kikaren!
Publicerat December 30, 200916 yr Om du inte gillar den så kan jag gärna ta den för 4000 kronor så skickar du upp den.. Annars tror jag det var en förbaskat bra affär och hoppas du blir nöjd. Mvh
Publicerat Januari 4, 201016 yr Författare Wheee!!! Ruskigt häftig kikare. Ljusstark som bara den och ändå ganska nätt. Den ger ett ENORMT bättre mörkerseende än vad man får med blotta ögat hur det blir när jag jämför med kikarsikte (Zeiss 6-24x56) får vi se men jag anar att två 45-linser samlar in mer ljus än en 56-lins... Men nu blir jag farlig på rävvaket, de där som håller sig i åkerkanterna kommer att ligga illa till nu. 12x kan dock göra en lite sjösjuk... MVH! /HerrBerg
Publicerat Januari 4, 201016 yr 12x kan dock göra en lite sjösjuk... Tänk då hur det skulle varit med 16x...
Publicerat Januari 4, 201016 yr Spontant så skulle jag vara skeptisk mot x12.. testat live utan gatubelysning? Visst ger stereoseendet en vinst men den blir större med lägre förstoring. Testat x10 och det var inte bra.. Mvh!
Publicerat Januari 4, 201016 yr Författare Tja, priset var sådant att det bara var att slå till, i värsta fall blir det Blocket (och ett par tusenlappar i vinst) som man kan använda på en 8x56-glugg.
Publicerat Januari 5, 201016 yr Min tro är att Nikons 8,5x56 är i det närmaste optimal till åteljakten.. och även rävjakten nattetid. Mvh!