Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

köpa utomlands?

Featured Replies

Publicerat

Tjenna!

Undrar lite om hur det fungerar med att handla vapen utomlands( studsare, sikte och ammunition . exempel USA.

Vad jag har fått höra är iaf att priserna är rätt så pressade men vet inte något annars

skulle vara tacksam om någon delade med sig lite information om hur allt fungerar med tullar, priser etc.

Publicerat

Exporttillstånd och tull.. Plus en massa byråkrati som jag inte är insatt just nu kommer behövas. 

Mvh

Publicerat

Det enklaste är om du ber en vapenhandlare hjälpa dig mot en smärre ersättning. De har väl inarbetade rutiner för import och export av vapen och kan alla regler och lagar. Det kommer att tillkomma avgifter oavsett hur du väljer att göra.

Publicerat
Tjenna!

Undrar lite om hur det fungerar med att handla vapen utomlands( studsare, sikte och ammunition . exempel USA.

Vad jag har fått höra är iaf att priserna är rätt så pressade men vet inte något annars

skulle vara tacksam om någon delade med sig lite information om hur allt fungerar med tullar, priser etc.

USA har exportrestriktioner som i realiteten gör det omöjligt att som privatperson ta in vapen till Sverige/EU.

Kan då komma förbi exportrestriktionerna så är det lite intyg och annat som ska till - men det är ingalunda omöjligt. Frakten är dock väldigt dyr så räkna inte med att du kan göra ngn vinst - man köper inte från utlandet om man kan hitta samma skit i sverige, man gör det för att det inte finns i sverige.....

Inom EU är det dock enklare och smidigare, men även där är frakten dyr - räkna med mellan 1000 kr och 2000 kr.

/T

Publicerat

Tja!!

Kolla priserna i England, jag har planer på att köpa en hagelsprakare därifrån. Betydligt bättre priser där än här.

Publicerat
  • Författare
Tja!!

Kolla priserna i England, jag har planer på att köpa en hagelsprakare därifrån. Betydligt bättre priser där än här.

okej låter intressant. har du några bra hemsidor eller något sånt?

Publicerat

Kom ihåg att det gäller hagelbössor. Kulvapen tycker jag är menlöst att ta hem från england. Riktigt dassigt utbud med tanke på deras mindre än roliga regler... (dvs det är inte många som har kulvapen, nästan "alla" har hagelvapen!)

Publicerat

En av de få som kan exportera vapen från ön är Cheshire Gunroom.

Det enklaste är annars att ta kontakt med tex Vintage Guns och be Diggory hitta bössan, sedan skickar Cheshire den till dig. Att leta själv är ganska träligt, men det går om man vill, Sporting Gun i pappersutgåva brukar ha en herrans massa radannonser......

Men det är relativt få bössor som är billigare på ön än hör, sverige har förmodligen världens billigaste beggade vapen av lite kvalitet. Och som Wizard skriver så är deras förhållande till kulvapen en smula märkligt milt uttryckt, men priserna kan då med bli märkliga - både upp och ned.....

Men räkna bortåt 2000 kr i fraktkostnad, förutom att det kan ta 3-9 månader innan pangen är i svedala efter det att alla papper är klara.

/T

Publicerat

Hej!

Jag har tagit hem en del vapen från USA under det gångna åren och får nog avråda dig från att försöka om du inte är ute efter något speciellt (som inte går att få tag på i Europa) och dessutom är beredd på att vänta ett bra tag på byråkratins gång samt kostnaderna.

Mvh Lalle