Publicerat Januari 2, 201016 yr Hej funderar på att skaffa en springer spaniel och undrar om dom går bra att jaga rådjur med, driver dom någonting överhuvudtaget eller stöter dom bara( vi jagar oftast i ganska små såtar ) har bara haft dreverblandningar innan som ni vet driver hela tiden
Publicerat Januari 2, 201016 yr Hej funderar på att skaffa en springer spaniel och undrar om dom går bra att jaga rådjur med, driver dom någonting överhuvudtaget eller stöter dom bara( vi jagar oftast i ganska små såtar ) har bara haft dreverblandningar innansom ni vet driver hela tiden Hej. Det finns springer spaniels som skalldriver, dock har jag ingen egen erfarenhet av detta men det finns folk på forumet som jagar rådjur med just denna rasen.
Publicerat Januari 2, 201016 yr Hej funderar på att skaffa en springer spaniel och undrar om dom går bra att jaga rådjur med, driver dom någonting överhuvudtaget eller stöter dom bara( vi jagar oftast i ganska små såtar ) har bara haft dreverblandningar innansom ni vet driver hela tiden Har haft några kortdrivare av rasen men lång ifrån alla, många är bara rena stöthundar som dessutom varit tysta. De tysta brukar jag utrusta med en rejäl pingla så att rådjuren hör dom ordentligt annars blir det gärna lite hetsigt...
Publicerat Januari 3, 201016 yr Jag har en galen spaniel som jagar allt och skallar 6-8 minuter som längst, normalt hälften av den tiden. Så här kul är det att vara med i pulkabacken