Publicerat Januari 3, 201016 yr Verkar som jag lyckats nu. Tappar kontakten med sändarna emellanåt. Ibland tappar jag kontakten på 200m för att sedan få tillbaka den på 2km. Antar att det är okontakt i mottagarens antenn. Går det att fixa själv eller måste man lämna in den?
Publicerat Januari 3, 201016 yr Verkar som jag lyckats nu. Tappar kontakten med sändarna emellanåt. Ibland tappar jag kontakten på 200m för att sedan få tillbaka den på 2km. Antar att det är okontakt i mottagarens antenn. Går det att fixa själv eller måste man lämna in den? Går rätt snabbt o få det fixat för några hundra om du skickar iväg den. Finns en Klas Granberg i Rimbo som jag skickat till ett par ggr. Brodern lämnade in till lokale radiomekaren... ingen bra ide.. han fick köpa en ny handenhet.. Om det va fixarens fel eller så att han helt enkelt slitit ut antennfästet men det var iallfall ovalt där det skulle va runt o nån plastbit gick sönder i sammanhanget.
Publicerat Januari 3, 201016 yr Författare Problemet är ju att man inte vill vara utan den en enda dag så här års.
Publicerat Januari 3, 201016 yr Problemet är ju att man inte vill vara utan den en enda dag så här års. Trasig eller utan är ju lite samma sak... Du får väl köpa en extra handenhet
Publicerat Januari 3, 201016 yr Författare Trasig eller utan är ju lite samma sak...Du får väl köpa en extra handenhet Det är ju det. Tanken var ju att kunna fixa det själv eller rättare sagt att någon kompis kunde ordna det. Visst har jag funderat på att köpa en till men det lär ju inte gå snabbare nu.
Publicerat Januari 4, 201016 yr Författare Verkar vara något glapp. Har funkat bra nästan hela dagen, men ibland har den tappat på 150m. Provade lite med bilen i kväll. Tappade kontakten första gången på 2km. Men provade sen på 6km och där funkade det. Men när jag körde tillbaka fick jag inte kontakt förrän vid 200m.
Publicerat Januari 4, 201016 yr Författare Använder du garmins teleskopantenn? nej den korta orignalantennen.
Publicerat Februari 4, 201016 yr Författare Är ju ett tag sedan, men kompisen hjälpte mig att löda om den. Har funkat bra sedan dess.